نشریه «پالیتیکو» مدعی شده است که ظریف در جریان سفر اخیرش به نیویورک با «دایان فینشتاین» سناتور دموکرات آمریکایی دیدار کرده است.

 دیدار ظریف و یک سناتور مهم آمریکایی/ گزارش ویژه نشریه «پالیتیکو»
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پایگاه خبری «پالیتیکو» روز پنج‌شنبه مدعی شد که «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چند هفته پیش در جریان سفرش به نیویورک، با «دایان فینشتاین» سناتور مطرح دموکرات دیدار کرده است.

دفتر این سناتور آمریکایی در مورد شام کاری فینشتاین و ظریف، گفته است که این دیدار با «مشورت با وزارت خارجه» آمریکا صورت گرفته است. در بیانیه دفتر این سناتور آمده است: «دفتر پیش از این دیدار با وزارت خارجه در تماس بود تا هم به آن‌ها اطلاع دهد که این دیدار صورت می‌گیرد و هم آخرین اطلاعات را از فعالیت‌های ایالات متحده و ایران دریافت کند.»

یک مقام وزارت خارجه آمریکا به پالیتیکو گفته است که این دیدار به درخواست این وزارتخانه انجام نشده است. کاخ سفید هم از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده است.

پالیتیکو هفته پیش هم با اشاره به اینکه شماره و نام ظریف روی صفحه تلفن همراه فینشتاین دیده شده، گزارش داده بود که احتمال دارد این سناتور آمریکایی با ظریف تلفنی گفت‌وگو کرده باشد.

فینشتاین که رئیس سابق کمیته اطلاعات سناست، از منتقدان سیاست خارجی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به شمار می‌آید و اخیرا چند بار از کاخ سفید خواسته به جای تنش‌آفرینی، برای گفت‌وگو با ایران تلاش کند.