حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری با تاکید براینکه صدای ملت ما در سراسر جهان صدای ایستادگی و مقاومت است، گفت: صدای ذلت و تسلیم از سرزمین و از ایران ما بلند نخواهد شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس جمهوری عصر امروز (پنجشنبه) در آستانه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی در مراسم دوازدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران «نکوداشت شهدای قرآنی»، اظهار داشت: امروز ما باید بار دیگر برای فتح خرمشهر آماده شویم. خرمشهر را ممکن است از دست ما بگیرند و ما پس بگیریم. آنچه نباید از ما پس بگیرند و اگر بگیرند روز سقوط ما است، ایمان ماست.

روحانی تصریح کرد: تا ایمان ما، عبادت خداوند و پیروی از امیرالمومنین (ع) و تا ماه رمضان و فرهنگ عاشورا هست، دفاع مقدس تنها تاریخ نیست، دفاع مقدس یک فراز و نشیب 8 ساله نیست، دفاع مقدس فرهنگ ایثار و شهادت و ایستادگی و مقاومت است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه امروز دشمن بار دیگر به ما حمله کرده است، گفت: دشمن آن روز از طریق حمله نظامی و اشغال سرزمین و امروز با فشار اقتصادی و حمله به زندگی و رفاه و شرایط زندگی مردم به ما حمله کرده است.

وی افزود: این حمله از یک جهت شاید حمله‌ای پیچیده تر از آن باشد، امروز هم ما نیاز داریم به ایستادگی و مقاومت و اگر دشمنان ما بفهمند اگر سرزمین ما بمباران شود، فرزندان ما شهید شوند، عزیزان ما جانباز و اسیر و آزاده شوند، ما دست از هدف استقلال کشورمان و عزت مان بر نمی داریم، این پیامی است که یک بار دیگر بعد از 30 سال که از جنگ ما گذشته است، بیان می شود.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: خیلی از نسل جوان و جامعه ما جنگ را ندیدند، همه آنهایی که سن 30 تا 35 سال دارند، جنگ را ندیدند اما در عین حال امروز نسل جوان ما یک مقاومت و ایثار دیگر را شاهد است و ایستادگی می‌کند.

روحانی گفت؛ امروز همه توطئه‌ها در این است که ما مثل جنگ تحمیلی در برابر دشمن سر فرود آوریم و عزت و استقلال مان را زیر پا بگذاریم، بار دیگر فرهنگ ایثار و فرهنگ ایستادگی باید مسیر ما را مشخص کند و امروز مسیر ما را مشخص کرده است.

رئیس جمهوری ادامه داد: دشمنان به ما فشار آوردند تا ما را از انقلاب و استقلالمان پشیمان کنند اما این ملت بار دیگر نشان خواهد داد که به هدفشان نخواهند رسید. شما می‌بینید که بیش از یک سال است که برابر این تحریم شدید علیرغم اینکه برای زندگی مردم مشکلات بسیار زیادی بوده، مردم سر فرود نیاورده اند.

روحانی تصریح کرد: صدای ملت ما در سراسر جهان صدای ایستادگی و مقاومت هست و صدای ذلت و تسلیم از سرزمین و از ایران ما بلند نخواهد شد.