علی ربیعی، دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهور و سخنگوی دولت شد.

همه چیز درباره علی ربیعی؛ عباد چگونه اعتماد روحانی را به دست آورد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی ربیعی سخنگوی جدید دولت روحانی (زاده ۱۳۳۴) سیاستمدار اصلاح طلب زاده جنوب تهران است. پیش از انقلاب تکنسین کارخانه‌هایی چون ارج  و پس از انقلاب اسلامی تا ۱۳۶۰ مسئول شاخه کارگری حزب جمهوری اسلامی بود. سپس با علیرضا محجوب خانه کارگر را تأسیس کرد.

ربیعی مدتی عضو سپاه پاسداران و از فرماندهان آن بود. او از ۱۳۶۶ تا ۱۳۷۲ در دورهٔ وزارت محمد ری شهری و علی فلاحیان، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت اطلاعات و از ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۴ مسئول اجرایی و مسئول کمیته تبلیغات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بوده‌است.

از ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ مشاور اجتماعی ریاست دولت اصلحات را برعهده گرفت. ربیعی در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۳۸۸) از اعضای اصلی ستاد میرحسین موسوی بود؛ البته پس از اعلام نهایی انتخابات موضع خاصی علیه برنده انتخابات نگرفت اما به نتیجه تمکین نمود.

او استاد دانشگاه‌های تهران و پژوهشگر حوزه جامعه‌شناسی سیاسی است. عمده دغدغه‌های ربیعی در سال‌های وزارت، مطالعه فساد و راهبردهای مقابله با آن بوده‌است. بر همین اساس برنامه‌های خود برای وزارت کار را بر مبنای مبارزه با فساد و تقویت کارآفرینی برنامه‌ریزی کرد.

ربیعی به مدت پنج سال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت روحانی بود و در ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ در مجلس شورای اسلامی استیضاح و برکنار شد.