رئیس مجلس گفت: معنا ندارد که وزرا در جلسات کمیسیون‌های مجلس شرکت نکنند، باید مجلس به اتفاق دولت تصمیمات پخته‌ای برای تعیین تکلیف یارانه‌های مذکور بگیرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهینشهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) پارلمان طی اخطاری، اظهار داشت: عصر روز گذشته کمیسیون برنامه و بودجه جلسه‌ای برای تعیین تکلیف نحوه تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی برگزار کرد اما وزیر اقتصاد و وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی برای تعیین تکلیف اقلام اساسی مردم و بررسی وضعیت معیشتی آنان حضور نیافتند.

در ادامه جلسه غلامرضا تاج گردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: یکی از بحث‌های بسیار مهم، تصمیمگیری درباره تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی است تا هرچه زودتر سر سفره مردم برسد.

وی ادامه داد: کمیسیون برنامه و بودجه تاکنون چندین جلسه برای این موضوع برگزار کرده است اما وزرا حضور نیافتند. این در حالی است که طرح ما آماده است و این رفتار وزرا صحیح نیست.

در ادامه جلسه، علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: زمانی که کمیسیون‌های مجلس برای موضوعی تشکیل جلسه می‌دهند، وزرای دعوت شده موظف به حضور در جلسات هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در شرایط فعلی، ساماندهی یارانه کالاهای اساسی که در بودجه در نظر گرفته شده است، بسیار حائز اهمیت است و باید به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: همچنین یارانه سوخت باید مورد بررسی قرار گیرد و باید به نحوی تخصیص یابد که هم به اقشار کم درآمد جامعه فشار وارد نشود و هم جلوی قاچاق گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه همچنین باید مسکن زوج‌های جوان ساماندهی شود، تصریح کرد: معنا ندارد که وزرا در جلسات کمیسیون‌های مجلس شرکت نکنند و باید مجلس به اتفاق دولت تصمیمات پخته‌ای برای تعیین تکلیف یارانه‌های مذکور بگیرد.