معاون اول رئیس‌جمهور گفت: 20 سال است که به دروغ مطرح می‌کنند ایران می‌خواهد بمب اتم بسازد و 6 قدرت بزرگ دنیا قبول کردند که ایران به سمت بمب اتم نمی‌رود ولی باز این موضوع از سوی رئیس‌جمهور آمریکا مطرح می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش فارس، اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از نمایشگاه محصولات مددجویان توانمند شده کمیته امداد که در نمایشگاه بین‌المللی از ابتدا ماه مبارک رمضان آغاز شده است اظهار داشت: چه زمانی که ناو می‌فرستند و اسلحه نشان می‌دهند و چه زمانی که صحبت از گفت‌وگو می‌کنند ما با اتکاء به ظرفیت‌های درونی سیاست‌‌ها و راهبردها و با تلاش همه‌جانبه می‌توانیم بر دشمن غلبه کنیم و به ملت ایران سر تعظیم فرود بیاورند.

وی گفت: دشمنان ما 20 سال است که دروغی را مطرح می‌کنند اینکه ایران می‌خواهد بمب اتم بسازد البته سازمان انرژی و دیگر بخش‌ها مکرراً از ایران بازدید کردند گفت‌وگوی وسیعی انجام شد و 6 قدرت بزرگ دنیا قبول کردند که ایران به سمت بمب اتم نمی‌رود.

جهانگیری گفت: ترامپ امروز می‌گوید ایران به ما بگوید دنبال بمب اتم نیست تا همه راه‌ها به رویش باز شود. این ملت بزرگ و متمدن ایران قربانی سلاح شیمیایی شد ولی برای دشمن خود از سلاح شیمیایی استفاده نکرد. ما حتی یکبار هم از سلاح شیمیایی برای صدام استفاده نکردیم.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: رهبر معظم انقلاب فتوا دادند و حکم حکومتی دادند که نگهداری سلاح‌ هسته‌ای حرام شرعی است و این سند را در سازمان ملل به عنوان یک سند منتشر کردیم. آژانس از ایران بازدید کرد و 14 گزارش ارائه داد که ایران هیچ حرکت انحرافی به سمت سلاح هسته‌ای نداشته است.

وی گفت: از درگیری با ایران قطعاً پشیمان خواهید شد و حضور ایران در منطقه موجب آرامش شده است و بهتر است آمریکایی‌ها سر عقل بیایند دست از فشارها بردارند و بگذارند منطقه امن باشد و ملت ایران نیز به راه خود ادامه دهند.

جهانگیری گفت: سال 98، در داخل کشور به دلیل تحریم‌ها و فشارهای نفتی که ایجاد کرده‌اند ممکن است شرایط دشوارتری داشته باشیم و ممکن است محدودیت‌هایی ایجاد شود.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت:از مدیران می‌خواهم مردانه پای کشور بایستند و وحدت داشته باشند و هر کسی بخواهد این وحدت ملی را از بین ببرد قطعاً جلوی آن خواهیم ایستاد.

وی گفت: ما می‌توانیم فرصت‌های کشور را به کار بگیریم و برای برون‌رفت از این وضعیت اقدام کنیم.

جهانگیری گفت: ما یارانه پنهان 900 هزار میلیارد تومانی داریم و نیروهای جوان تحصیل‌کرده‌ای داریم که معجزه می‌کنند. ما در روستاها بخش خصوصی و دانشگاه‌ها می‌توانیم فرصت‌های اساسی را خلق کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: کمیته امداد در مسائل توسعه کشور می‌تواند پیش برود و این نهاد از مهمترین یادگارها و میراث‌های امام امت بوده و این انقلاب محرومین است.

وی گفت:‌دولت ما علیرغم منابع محدود در بخش کمیته امداد توجه  بیشتری داشته و یارانه و مستمری سازمان بهزیستی و کمیته امداد سه برابر شده است.

جهانگیری گفت: اکنون مدل اشتغالی برای این سازمان ایجاد شده است که می‌تواند در کل کشور اجرایی شود و ما باید شرکت‌هایی در چند زمینه اصلی ایجاد کنیم که برندسازی کنند و نظارت بر کیفیت تولیدات مددجویان داشته باشند.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: اخیراً نیز یک میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی با موافقت مقام معظم رهبری برای ایجاد اشتغال برداشته شده است.

وی گفت: بنده از بانک‌ها شنیده‌ام که در بازپرداخت وام‌ها، مددجویان کمیته امداد جزء خوش‌حساب‌ها بوده‌اند و این اطمینان را می‌دهم که نخواهیم گذاشت مردم تحت پوشش کمیته امداد در شرایط دشوار اقتصادی تنها بمانند و ما 16 میلیون سبد کالا در ماه مبارک رمضان توزیع کرده‌ایم.