فارس : سران دو کشور همسایه ایران که گفته می‌شود در حال رایزنی برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا هستند، امروز با هم دیدار خواهند کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

منابع قطری امروز چهارشنبه اعلام کردند که قرار است نخست‌وزیر عراق امروز به این کشور برود.

خبرگزاری قطر گزارش کرد که «تمیم بن حمد آل ثانی» امروز در دیوان امیری از «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق استقبال خواهد کرد. 

هر چند در خبر خبرگزاری قطر گفته شده که دو طرف روابط دوجانبه و افق توسعه این روابط را در کنار برخی مسائل مورد اهتمام مشترک بررسی خواهند کرد، اما این دیدار در حالی انجام می‌شود که دو کشور در حال رایزنی میان ایران و آمریکا با هدف کاهش تنش‌های اخیر در منطقه هستند. 

در این گزارش آمده است که دیدار عبدالمهدی با امیر قطر، در ادامه دیدارهای منطقه‌ای او برای بررسی روابط و توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف و همچنین تلاش برای کاهش تنش و درگیری در منطقه است. 

روز گذشته منابع عراقی اعلام کردند که عادل عبدالمهدی بزودی به تهران سفر خواهد کرد. 

هفته گذشته «حسن سالم» نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف «البناء»، از «پیوستن چهار کشور اروپایی» به تلاش‌هایی خبر داد که هدفش «کاهش تنش در منطقه و پایان دادن به بحران موجود میان آمریکا و ایران» است. پیشتر نیز گزارش‌های خبری حکایت از این داشت که عراق، عمان، قطر و سوییس و بتازگی ژاپن در حال تلاش برای رایزنی میان ایران و آمریکا هستند.

انتهای پیام/ص