خانه ملت : عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور برای بهبود وضعیت کشور نیازی به اختیارات ویژه ندارد، گفت: مسیر افزایش اختیارات اصلاح قانون اساسی است اما در شرایط کنونی نیازی به این اقدام نیست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یحیی کمالی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص افزایش اختیارات رئیس‌جمهور در شرایط کنونی کشور، گفت: عده‌ای از نمایندگان دنبال تنظیم نامه‌ای به مقام معظم رهبری هستند تا ایشان نسبت به اصلاح قانون اساسی دستور بفرمایند اما به نظر می‌رسد که در شرایط کنونی کشور نیازی به این اقدام نباشد.

رئیس‌جمهور در این سال‌ها از اختیارات خاص خود استفاده نکرده است

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رئیس‌جمهور براساس قانون اساسی از اختیارات ویژه‌ای برخوردار است اما به نظر در این سال‌ها رئیس‌جمهور نخواسته از این اختیارات ویژه استفاده کند.

وی افزود: رئیس‌جمهور برای حل معضلات کشور اختیارات ویژه نیاز ندارد، رئیس‌جمهور با همین اختیارات می‌تواند وضعیت را بهبود بخشد کما اینکه اگر رئیس‌جمهور همین اختیارات را اجرایی می‌کرد، وضع ما بهتر از قبل بود.

مسیر افزایش اختیارات رئیس‌جمهور اصلاح قانون اساسی است

کمالی پور معتقد است: رئیس‌جمهور به اندازه کافی اختیارات دارد اما به نظر نتوانسته از این میزان اختیارات به درستی استفاده کند بنابراین نیازی به افزایش اختیارات یا اختصاص اختیارات ویژه به رئیس‌جمهور نیست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: در مجموع اگر قرار باشد اختیارات ویژه‌ای به رئیس‌جمهور داده شود، باید اصلاح قانون اساسی در دستور کار قرار گیرد که در شرایط فعلی تغییر یا افزایش اختیارات رئیس‌جمهور نیاز نیست