نماینده مردم شهرستان‌های قدس، شهریار و ملارد با اشاره به اینکه افزایش اختیارات رئیس قوه مجریه بایستی در قالب طرح و لایحه و با پشتوانه دلیل و منطقه به مجلس ارائه شود و نه با شعار گفت: میزان اختیارات رئیس جمهور در قالب رئیس قوه مجریه قانونی و کافی است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد محمودی شاهنشین نماینده مردم شهرستان‌های قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس با اشاره به مبحث مطرح شده مبنی بر اختیارات رئیس جمهور اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی تحت درایت مقام معظم رهبری و نوع توزیع قدرت طبق قانون اساسی و قوانین مشروحه مصوب مجلس، هر کس در حدود اختیارات خود صاحب اختیار و قدرت لازم بوده و قوای سه گانه کاملا مستقل از یکدیگر کار می‌کنند و هیچ قوه‌ای مانع کار قوه دیگر نیست.

وی افزود: شاید بحث رئیس جمهور فراتر از اختیارات قوه مجریه بوده و تا به امروز ایشان در هیچ جایی درخواست اختیارات بالاتر از قوه مجریه مطرح نکرده و اگر درخواستی برای اختیار بیشتر دارند بایستی به خدمت مقام معظم رهبری مطرح کنند و معظم له ایشان را به مجلس ارجاع خواهند داد و تا به امروز که چیزی ندیدیم.

نماینده مردم شهرستان‌های قدس، شهریار و ملارد بیان داشت: آقای رئیس جمهور اختیارات قانونی قوه مجریه را کاملا در اختیار دارد و اگر اختیاری فراتر از آن بخواهد به نحوی نیست که با بتوان مسئله را با شعار حل کرد و بایستی با منطق، دلیل و طرح آن را بررسی کرد و اختیارات رئیس جمهور در قالب رئیس قوه مجریه قانونی و کافی است.

به گزارش فارس، دوسال از دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری درحالی می‌گذرد که او روز شنبه 21 اردیبهشت ماه در دیدار با فعالان سیاسی برای اولین بار به طور جدی از کم بودن اختیارات خود سخن گفت.