نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: باید با وسواس موضوع راهپیمایی روز قدس را مراقبت کنیم تا آثار آن را به شکل‌های مختلف در جامعه مشاهده کنیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موضوع راهپیمایی روز قدس، موضوعی بسیار حساس و سرنوشت‌ساز در تاریخ کشور ما بوده و نه تنها به مسائل داخلی ما بلکه به مسائل خارج کشور نیز مرتبط است، زیرا موضوع قدس یک موضوع ملی بوده و شاید به تعبیری بتوان گفت موضوعی جهانی است.

وی افزود: اگر بخواهیم به مسائل جهان اسلام بپردازیم، مساله قدس در راس تمام مسائل و اتفاقاتی بوده که در این نقطه از جهان اسلام رخ داده است. ممکن است مردم ما با توجه به بی‌تدبیری‌هایی که دستگاه‌های اجرایی نسبت به تامین حقوق آن‌ها انجام دادند، گلایه‌مند باشند که گلایه‌های آن‌ها وارد است اما اگر حضور ما در راهپیمایی روز قدس مقداری ضعیف و کمرنگ باشد، دشمنان ما روی این موضوع سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس، عنوان کرد: این مساله از طرف ما بسیار ضروری است و ما نباید به سادگی از کنار آن عبور کنیم. آحاد مردم با قطع نظر از گرایش‌های سیاسی و مباحث مختلف مربوط به خود باید این موضوع را در اولویت کار خویش قرار دهند.

پژمانفر ادامه داد: همانگونه که راهپیمایی‌های مختلفی مانند ۲۲ بهمن که بسیار چشمگیر و برای دشمنان داخلی و خارجی ما غیر قابل باور بود، اکنون نیز مردم حضور بسیار پررنگی در راهپیمایی روز قدس به نمایش گذاشتند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پشتوانه اصلی جریان مقاومت، حمایت‌های آحاد مردم در اقصی نقاط دنیا است، تصریح کرد: باید این پشتوانه را حفظ کرده و مقاومت کنیم. مردم هر سال در گوشه گوشه دنیا در روز قدس با تدبیری که امام (ره) کرده و جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس پیش‌بینی نمودند، همه جمع شدند و این راهپیمایی را انجام دادند. باید با وسواس این موضوع را مراقبت کنیم تا آثار آن را به شکل‌های مختلف در جامعه مشاهده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جریان مقاومت یک مساله اساسی است که ذیل موضوع فلسطین شکل می‌گیرد، اینکه انسان‌ها در مقابل ظلم ظالمین ایستادگی و مقاومت داشته باشند، اساسی‌ترین مساله‌ای است که می‌تواند بازدارنده مستکبران در مقابل از بین بردن حقوق ملت باشد. قطعاً فرهنگ ایستادگی و مقاومت تاثیرات شگرفی در دنیا خواهد گذاشت و ما باید برای حفظ آن تلاش کنیم.