رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ معامله قرن نشانه "دلال‌مابی" در سیاست‌های آمریکا است. واژه معامله نشان می‌دهد آمریکا جایی که پای شرافت و غیرت دینی یک امت در میان است آن اسم و واژه معامله را به کار می‌برند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنان پیش از خطبه‌های نمازر جمعه تهران با بیان این که شرایط امروز منطقه متفاوت‌تر از گذشته است گفت:‌ مقاومت و جبهه مقاومت امروز از وجه قوی‌تری برخوردار است.

وی افزود: رفتار آمریکایی‌ها گستاخ‌تر از گذشته علیه فلسطینی‌ها شده است،‌بی‌پرده شده است،  شما اقدام آمریکا در انتقال پایتخت  به بیت‌المقدس را ببینید که با سر و صدا این کار را انجام دادند، این کار توهین به همه مسلمانان بود، چرا که قدس شریف مورد احترام همه مسلمانان است، محل معراج پیامبر است.

رئیس مجلس با بیان اینکه اکثر کشورهای مسلمان این اقدام آمریکا را محکوم کردند،‌ تصریح کرد:‌ اصل و نفس این اقدام آمریکایی‌ها این بود که آنها  توطئه‌ای علیه مسلمانان در ذهن خود دارند و آن پاک کردن نمادهای مسلمانان است. این اقدام ماجراجویانه و مسخره بوده است، اینکه یک کشور از آن سمت دنیا ملکی را به اسرائیلی‌ها هبه کند. این عمل نشان داد که چقدر روحیه سبک‌سری دارند.

لاریجانی به اشاره به موضوع معامله قرن اضافه کرد:‌ آنها عنوان کردند که با معامله قرن می‌خواهند مشکل را برای همیشه حل کنند. خود همین عنوان نشان از "دلال‌مابی" در سیاست‌های آمریکاست. واژه معامله نشان می‌دهد آمریکا جایی که پای شرافت و غیرت دینی یک امت در میان است آن اسم و واژه معامله را به کار می‌برند و این نشانگر پوچ بودن فکر سیاسی آنها است. این امر ریشه در  تفکر فلسفی آنها دارد. تفکری که تمدن آمریکا بر آن استورا شده، فلسفه منفعت‌طلبانه است و عدالت، شرف، غیرت و رفاقت و وفای عهد و ده‌ها فضیلت اخلاقی وقتی معنا دارد که برای آنها منفعتی وجود داشته باشد.

وی گفت: جالب است داماد ترامپ که یک یهودی تاجر است مسئول این طرح شده است. خود ترامپ اعلام کرد دامادش عاشق اسرائیل است و حالا و را مسئول حل معضلی کرده است که 70 سال درگیری سیاسی سر آن وجود داشته است. جوانک بی‌تجربه؛  خیلی از بزرگان در منطقه نیز نگران این رفتار آمریکا هستند حالا شاید جرات ندارند واضح بگویند اما در جلساتی که ما با آنها داریم این موضوع را اعلام می‌کنند.

لاریجانی گفت: آمریکایی‌ها بی‌شک دنبال تحقیر مسلمانان و در مضیقه قرار دادن مسلمانان هستند.