رئیس جمهور آمریکا گفت که در نیمه ماه میلادی ژوئن فعالیت‌های انتخاباتی خود برای رقابت ۲۰۲۰ را آغاز می‌کند. این خبر در حالی اعلام شده که ایران یکی از محورهای اصلی مواجهه و رقابت و مبارزه انتخاباتی با نامزدهای دموکرات خواهد بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که در تاریخ هجدهم ژوئن (بیست و هشتم خرداد) رسما آغاز فعالیت‌های تبلیغاتی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده را کلید می‌زند.

ترامپ بامداد شنبه در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت که آغاز کمپین انتخاباتی او حین سخنرانی‌ در جمع هوادارانش در ایالت فلوریدا، به همراه «مایک پنس» معاون کنونی وی خواهد بود.

وی در حالی قصد دارد برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده دوباره نامزد شود که از حمایت اعضای حزب جمهوری‌خواه کنگره آمریکا و برخی مقامات تندرو کاخ سفید برخوردار است.

ایران یکی از محورهای اصلی مواجهه و رقابت و مبارزه انتخاباتی با نامزدهای دموکرات خواهد بود.

این در حالی است که تعداد زیادی از دموکرات‌های کنگره خواستار استیضاح وی هستند.

رسانه‌های آمریکایی شامگاه گذشته گزارش دادند که بر اساس سندی که برای کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا ارسال شده، 34 نماینده دموکرات خواستار استیضا ح رئیس جمهور آمریکا شده‌اند.

از سوی دیگر، نتایج جدیدترین نظرسنجی منتشرشده در آمریکا روز جمعه نشان می‌دهد «جو بایدن»، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا کماکان نامزد پیشتاز حزب دموکرات برای رقابت با ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ است.

تاکنون ۲۳ سیاستمدار دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ نامزد شده‌اند. بر اساس قوانین حزب، این افراد باید در انتخابات درون حزبی با یکدیگر رقابت کنند تا نهایتا یک نفر به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ رو در روی نامزد حزب جمهوری‌خواه که احتمالا «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا باشد، انتخاب شود.