دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در واکنش به بیانیه ضد ایرانی شورای همکاری خلیج فارس تصریح کرد: تهران اهل منطق و تعامل است و ایران و متحدان آن با اقتدار، تروریسم تکفیری- ‎ وهابی-صهیونیستی را در منطقه شکستند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل با اشاره به اجلاس فرمایشی اتحادیه عرب و بیانیه برخی سران کشورهای عربی علیه ایران در صفحه توئیترش نوشت: «حکام عربستان به جای پرداختن به آزادی ‎ قدس و حمایت از فلسطین، اجلاس فرمایشی اتحادیه عرب، OIC و PGCC را برای مقابله سیاسی با جمهوری اسلامی یران به راه انداخته اند.

تهران اهل منطق و عمل است و نه نمایش. ایران و متحدین، مقتدرانه تروریسم تکفیری- ‎ وهابی-صهیونیستی را در منطقه شکستند.»

*به گزارش فارس، شورای همکاری خلیج فارس بامداد جمعه در پایان نشست خود در شهر مکه بیانیه ای ضد ایرانی صادر کرد.

این شورا دربخشی از بیانیه خود با تکرار ادعاهای واهی علیه ایران از جمهوری اسلامی ایران خواسته است که به اصول منشور ملل متحد و قوانین بین‌المللی، حسن همجواری، احترام به حق حاکمیت کشورهای دیگر، عدم دخالت در امور کشورهای دیگر و عدم استفاده از قوای نظامی متعهد باشد.

حکام برخی سران کشورهای عربی در این بیانیه در ادامه مواضع ضد ایرانی خود از جامعه بین‌المللی خواسته‌اند از دستیابی ایران به توانمندی‌های هسته‌ای جلوگیری کرده و محدودیت‌های شدیدتری علیه برنامه موشکی ایران به کار گیرند.