وزیر امور خارجه آمریکا گزارش واشنگتن‌پست از نشست غیررسمی وی با رهبران سازمان‌های یهودی آمریکا را رد کرده و عنوان داشت اینکه طرح صلح دولت ترامپ برای خاورمیانه را طرحی یکجانبه و به نفع اسرائیل بدانیم برداشتی "نادرست" است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه واشنگتن پست با استناد به یک فایل صوتی از نشست محرمانه مایک پامپئو با رهبران یهودی گزارش داد، وزیر خارجه آمریکا اطمینانی ندارد که طرح صلح فلسطین-اسرائیل دولت ترامپ موسوم به "معامله قرن" موفق شود.

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با گروه رسانه‌ای سینکلیر به شفاف سازی درباره اظهارات منتشر شده از سوی واشنگتن پست پرداخت.

پامپئو در این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: متوجه هستم که ممکن است برخی افراد بدون داشتن اطلاعات درباره واقعیت‌های این طرح نسبت به آن نگرانی‌هایی داشته باشند و تصور کنند که این طرح اساساً یکجانبه خواهد بود. من فقط این موضوع را بازگو کردم، زیرا اساساً واقعیت نداشت.

پمپئو اظهار کرد: فکر می‌کنم چیزهایی در این طرح است که بسیاری از افراد آن را خواهند پسندید و من همانطور که گفته‌ام اطمینان دارم در این طرح چیزی هست که همه متوجه آن خواهند شد.

وزیر امور خارجه آمریکا بیان کرد: ایده ما ارائه یک نگاه و ادامه فعالیت‌ها به سمت پایان دادن به یک وضعیت بسیار بسیار دشوار است.

با این حال وزیر امور خارجه آمریکا از ابراز تردیدی که در اظهارات اولیه خود در قبال میزان قابل اجرا بودن این طرح نشان داده بود عقب نشینی نکرده است. طرح موسوم به معامله قرن آمریکا تا کنون چند بار به عقب افتاده و اظهارات قبلی پامپئو تنها یک روز پس از شکست مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی در رژیم صهیونیستی مطرح شد. تحولات اخیر در اسرائیل مطرح شدن معامله قرن از سوی آمریکا را بیش از پیش دچار چالش کرده است؛ طرحی که کشورهای عربی نیز به طور غریب به اتفاق اعلام کرده‌اند که از آن حمایت چندانی نخواهند داشت.

پامپئو افزود: افرادی که فکر می‌کنند معامله قرن یکجانبه است، واقعیت‌های درست درباره محتوای این طرح را نمی‌داند.