عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است کشورها به منابع غنی جمهوری اسلامی در حوزه انرژی نیازمندند و ایران نیز از گذشته روش‌های جایگزین زمان تحریم احتمالی صنعت پتروشیمی را تمرین کرده است.

ایران روش‌های جایگزین در زمان تحریم صنعت پتروشیمی را تمرین کرده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران در حوزه پتروشیمی گفت: ترامپ شرایطی بین مذاکره و تهدید را علیه ایران انتخاب کرده و در این مسیر در حال حرکت است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واشنگتن تحریم های پتروشیمی را چند روزی به تأخیر انداخته بود تا نتیجه هویج نشان دادن خود را ببیند، عنوان کرد: آنها قصد داشتند ببینند تکرار مذاکره و شماره تلفن دادن به ایران به کجا می رسد اما شاهد بودند که همه مسئولان و حتی مردم با هم هماهنگ هستند و می دانند که صداقتی در رفتار ترامپ وجود ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه ترامپ خیلی زود روی خبیث خود را نشان داد و تحریم های پتروشیمی را به بهانه کمک به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) علیه ایران اعمال کرد، اظهار داشت: در نهایت تحلیل ما درباره عدم صداقت ترامپ و درست بودن تصمیم جمهوری اسلامی برای عدم مذاکره با آمریکا درست از آب درآمد چرا که ترامپ به دنبال مذاکره نبوده بلکه به دنبال به ذلت کشاندن ملت ایران است.

جمالی نوبندگانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی از قبل احتمال تحریم پتروشیمی را می داد و برای آن برنامه ریزی داشت، خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب نیز با تحریم بزرگ شده ایم و با کشورهایی همچون کوبا، کره شمالی و ونزوئلا فرق داریم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان بیان داشت: شرایط جمهوری اسلامی شرایط بسیار خوبی به لحاظ منابع غنی و ثروتمند است که کشورها به راحتی از این موضوع نمی گذرند از این رو جمهوری اسلامی نیز از گذشته روش های جایگزین را تمرین کرده و آمادگی لازم را برای این شیطنت آمریکا دارد./

پایان پیام