نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حضور نخست وزیر ژاپن در تهران آن هم در شرایطی که پیش از سفر با مثلث عربستان،اسرائیل وآمریکا تفاهم هایی داشته دست آوردی برای ایران و آمریکا نخواهد داشت.

حضور نخست وزیر ژاپن درایران دست آوردی برای آمریکا ندارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:آمریکا همچنان سیاست فشار حداکثری را دنبال می کند و باوجود برخی اظهار نظرهای سطحی وعقب نشینی های ظاهری آنچه که در عمل شاهد هستیم همان راهبرد گذشته است و تحریم های جدید پتروشیمی و صادرات غیر نفتی نشان می دهد از این سیاست ها دست بر نداشته است.

وی افزود: ژاپن در گذشته و پس از اجرای برجام یکی از شرکای تجاری خوب ما بود و حالا کاملا با سیاست های تحریمی امریکا همراه است و به نظر من درسفر به تهران به دنبال تامین منفعت خود و آمریکا است

وی با اشاره به گفت وگوی تلفتی روز گذشته نخست وزیر ژاپن با همتای اسرائیلی خود گفت: وی مزاکراتی با عربسان و اسرائیل داشته که نشان می دهد مثلث فشار بر ایران با ژاپن هماهنگ است به اعتقاد من میانجی گری ژاپن با سیاستی که آمریکا پیش گرفته راهی به جایی نخواهد برد.

ابراهیمی تاکید کرد:آمریکایی ها مدعی هستند ما برای مذاکره آماده ایم مگر نه عملکرد آن ها چیز دیگری نشان می دهد و سیاست همان سیاست چماغ و هویج است و در این شرایط به هیچ عنوان موضوع مذاکره با آمریکا برای ما راهگشا نخواهد بود./

پایان پیام/