روزنامه جوان :قاضی این پرونده تأکید داشت: «به نظر می‌رسد سوءجریان خاصی در این پرونده وجود دارد و برخی متهمین حتی به اسناد سری نیز دسترسی دارند.»

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آنچه قاضی به آن اشاره کرد، در اظهارات پایانی نماینده دادستان به شکل دیگری برملا شد. قهرمانی از افشای دستور بازپرس در گوشی همراه متهمان صحبت به میان آورد و اینگونه ماجرا را تعریف کرد که رضوی با یکی از کارکنان دادسرا ارتباطی قوی داشته و در خارج از وقت اداری این کارمند پرینتی از دستور بازپرسی را در اختیار وی قرار می‌داده است. نماینده دادستان اینجا بود که تأکید کرد: «رضوی از ارتباطات سیراب است.»

«اگر محکومیت باشد با قدرت محکوم می‌کنیم و اگر برائت باشد با قدرت تبرئه می‌کنیم» این را قاضی مسعودی‌مقام در پاسخ به درخواست‌های پایانی هادی رضوی گفت که از قاضی خواست اسناد و مدارک ارائه شده خارج از فضای رسانه‌ای و فشار سیاسی بررسی شود.

متهم علیه شاکی

 

رضوی ادعا داشت طبق صورت مالی ارائه شده از سوی بانک سرمایه به سازمان بورس در سال ۹۲ تسهیلات اعطایی به وی کلان نبوده است. وی حتی در این‌باره بانک سرمایه را هم محکوم کرد و توضیح داد: سال ۹۱، ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات گرفتم و سال ۹۲ سقف تسهیلات من ۸۰ میلیارد تومان برای دو شرکت بوده است که از این مبلغ ۱۰ درصد را بانک مسدود کرده و ۷۲ میلیارد تومان دریافت کردم که البته این کار خلاف قوانین بانک مرکزی است، زیرا این پول‌ها را مسدود می‌کردند تا سودشان بالاتر رود.

بخش دیگری از دادگاه دیروز به رو شدن اسنادی گذشت که رضوی به دادگاه ارائه کرد تا نشان دهد، مدیران یا برخی مسئولان بانک سرمایه ارتباطاتی داشته‌اند. موضوعی که بیان آن از سوی رضوی توسط قاضی مسعودی‌مقام نه تنها زیر سؤال رفت بلکه علیه وی نیز تمام شد. وقتی رضوی پرینت‌های این مکالمات گروهی در یکی از پیام‌رسان‌ها را قرائت کرد، قاضی از وی پرسید، به دست آوردن این اسناد در خیلی از جا‌ها جرم است، این‌ها را از کجا به دست آورده‌اید؟ رضوی ادعا داشت کسی برای وی ارسال کرده است، اما قاضی خطاب به وی گفت: هدفتان از قرائت این گفت‌وگو‌های تلگرامی چیست و چه استفاده‌ای می‌خواهید بکنید. به نظر می‌رسد سوءجریان خاصی در این پرونده وجود دارد و برخی متهمین حتی به اسناد سری نیز دسترسی دارند.

آنچه رضوی به آن پرداخت به نحو دیگری در اظهارات نماینده دادستان مطرح شد که نشان می‌داد یکی از کارکنان دادسرا با رضوی همکاری کرده است.

دستور بازپرس در گوشی متهمان

 

قهرمانی توضیح داد: اواخر سال ۹۶ و اوایل سال ۹۷ جلسه‌ای محرمانه با ضابطان پرونده و دادسرا داشتیم و نظر مشورتی مطرح و قرار شد بازپرس دستوراتی ارائه دهد و بعد از جلسه نیز قرار شد ضابطان دستورات را از بازپرس دریافت کنند، اما بعد از چند روز مشخص شد که دستور بازپرس در گوشی همراه متهمان رد و بدل می‌شود. موضوع را از موبایل ضیایی پیگیری کردیم و با هماهنگی فناوری قوه‌قضائیه وارد موضوع شدیم و طبق بررسی‌ها مشخص شد رضوی با یکی از کارکنان دادسرا ارتباطی قوی داشته و در خارج از وقت اداری این کارمند پرینتی از دستور بازپرسی را در اختیار او قرار می‌داده است و به همین دلیل است که می‌گویند، رضوی از ارتباطات سیراب است.

یکی دیگر از سؤالات مشترک نماینده دادستان و قاضی مسعودی مقام، پول حاصل از فروش گوشت‌هایی بود که هادی رضوی با اخذ تسهیلات ۵/ ۲۷ میلیارد از آن به دست آورده است. قهرمانی از رضوی پرسید: شما با تنظیم بازار در ارتباط بودید؟ اما رضوی ادعا داشت، شرکت پشتیبانی دام به هر کسی با ضمانتنامه می‌دهد. اینجا بود که قاضی به وی گفت: قطعاً ما برویم به ما نمی‌دهند، ۲۰ تا ۳۰ میلیون وام هم به هر کسی نمی‌دهند.

نماینده دادستان گله‌ای هم از بی‌توجهی آموزش‌و‌پرورش کرد و گفت: گله جدی از مدیران آموزش‌و‌پرورش داریم که زمان بررسی نامه زدند و حتی مانع شدند، این در حالی است که بسیاری از سرمایه‌گذاران بانک سرمایه معلمان هستند.

ادامه دادگاه رسیدگی به این پرونده به سه‌شنبه موکول شد و قاضی تأکید داشت: جلسات متداول برگزار و بخش گسترده‌ای از این پرونده طی روز‌های آتی رسیدگی می‌شود.