عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است نتانیاهو تصور کرده است با گوشزد خطوط قرمز اسرائیل در منطقه به نخست وزیر ژاپن می‌تواند وی را از همکاری با ایران بازدارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مکالمه نخست وزیر ژاپن با نتانیاهو پیش از سفر به ایران و دریافت برخی هشدارها از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی، گفت: تمام فشار آمریکایی ها به جمهوری اسلامی ایران با هدف تغییر سیاست های منطقه ای و موشکی کشورمان و به بهانه موضوع دروغین بمب هسته ای است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه بارها موضع جمهوری اسلامی توسط مقام معظم رهبری اعلام شده است، عنوان کرد: آمریکایی ها با توجه به هشدارها، رفته رفته عقب نشینی کردند و این عقب نشینی مکرر شهره عام و خاص در محافل سیاسی دنیا است اما از طرق دیگر همواره ابزار فشار به ایران را داشته اند.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی اقدامات ضد ایرانی ترامپ تحت فشار لابی صهیونیسم انجام می شود، عنوان کرد: صهیونیست ها از اتفاقات امروز دنیا نگرا هستند و تماس تلفنی اخیر نتانیاهو با شینزو آبه آن هم پیش از سفر به ایران حاکی از این نگرانی است.

بروجردی ادامه داد: حتی فراتر از این صهیونیست ها این نگرانی را دارند که در نهایت این کشمکش ها منجر به نوعی عادی سازی روابط ایران و آمریکا شود که البته ممکن نیست چرا که ما به هیچ وجه به خاطر نقض مقررات بین المللی با آنها مذاکره و تعامل نمی کنیم.

چین، روسیه و هند علیرغم فشارهای آمریکا، همکاری خود با ایران را ادامه داده‌اند و رژیم صهیونیستی نگران است ژاپن نیز به جمع این همکاران اضافه شود.

این عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به نگرانی صهیونیست ها از وضعیت آینده بلندمدت و میان مدت خود بیان داشت: آنها تحولات منطقه و بحث فلسطین را به خوبی مشاهده و درک می کنند لذا این نگرانی غیرطبیعی نیست که به نخست وزیر ژاپن نیز منتقل شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه سیاست صهیونیست ها همواره مشخص است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر توانسته ایم علیرغم فشارهای آمریکا با چین، روسیه و هند همکاری خود را ادامه دهیم و همین باعث شده رژیم صهیونیستی تصور کند باید هشدارهای لازم را به ژاپن بدهد مبادا آنها نیز به دایره همکاران ایران اضافه شوند.