سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: اقدامات ایران به طور متوالی در حال انجام است و شرایط برگشت به عقب وجود ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: مهلت 2 ماهه ایران به طرف های باقی مانده در برجام قابل تمدید نیست و بر اساس برنامه زمان بندی شده گام دوم برداشته شد و در ادامه نیز زمانبندی ها به شکل دقیق دنبال می شود.

وی افزود: بر اساس قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام اقدام ما وابسته به نحوه اجرای تعهدات سایر اعضایِ برجام است و این نمی‌شود ما تعهدات خود را انجام دهیم و آنها در عمل کاری نکنند.

کمالوندی تاکید کرد: پیام ما روشن است و در عمل مفهوم رفتار آنها این است که نمی‌خواهند به تعهدات پایبند باشند یا توانایی آن را ندارند که در این صورت حجت برای ما تمام شده است. بر همین اساس ما طبق  فرمایشات رهبری و قانون مجلس عمل خواهیم کرد.

معاونت امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس خاطر نشان کرد: اقدامات ما به طور متوالی و وابسته به هم در حال انجام است و شرایط برگشت به عقب وجود ندارد و اگر تعلیق تعهدات ایران بخواهد از بین برود باید 1+4وظیفه خود را انجام داده باشد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: ما در حال ایجاد توازن بین تعهدات و حقوق خود توازن هستیم و اگر آنها حقوق ما که رفع تحریم‌های مصرح در برجام است به رسمیت بشناسند ما نیز تعهدات خود را اجرا می‌کنیم اگر نه برای ایجاد توازن ما نیز از تعهدات خود کم می‌کنیم.