عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه تا ابد منتظر اروپایی‌ها نمی‌مانیم، گفت:قطعاًگام دوم کاهش تعهدات برجامی برداشته می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره  کاهش تعهدات برجامی ایران و نزدیک شدن به پایان مهلت دوماهه ایران به شرکای توافق هسته‌ای، گفت: اروپایی‌ها باید مطمئن باشند ایران در اخطاری که به آنها درباره کاهش تعهدات برجامی داده است، جدی است.

وی با بیان اینکه اگر طرف‌های باقی مانده در برجام تا چند روز آینده گام عملی برای نجات این معاهده‌ بین‌المللی برندارند گام دوم از سوی ایران برداشته می‌شود، ادامه داد: این فرصتی که به طرف‌های برجامی داده شده قطعاً قابل تمدید نخواهد بود و ما گام‌های بعدی را برخواهیم داشت.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با تاکید براینکه برخی از طرف‌های اروپایی به ایران توصیه می‌کنند همچنان به تعهدات برجامی خود عمل کند اما خودشان گامی برای نجات برجام انجام نمی‌دهند، افزود: این انتظارات از ایران، انتظارات واهی است، البته اینکه ایران اعلام کرد از تعهدات برجامی خود خواهد کاست این بدان معنا بود که ما یک قدم از آنها فاصله گرفته‌ایم و از این پس ما در جاده‌ دو طرفه‌ای حرکت خواهیم کرد که طرف مقابل نیز بر اساس قوانین موجود در آن جاده حرکت کند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس تصریح کرد: قرار بر این نیست که ما به تعهدات خود عمل کنیم اما آنها وفای به عهد نداشته باشند به همین دلیل است که ایران اصرار دارد گام‌های عملی را در جهت کاهش تعهدات برجامی بردارد.

بروجردی با بیان اینکه ایران بیش از یکسال به طرف‌های باقی مانده در برجام فرصت داد تا اقدامات عملی خود را برای جبران نبود آمریکا آغاز کنند اما خروجی آن تنها چندبیانیه سیاسی بود و در عمل هیچ اقدامی از سوی آنها مشاهده نشد، گفت: ایران برای دستیابی به حقوق صلح آمیز هسته‌ای خود با هیچ کشوری تعارف ندارد و نمی‌تواند تا ابد منتظر اروپایی‌ها شود.