خبرگزاری فارس: ادعای ترامپ در خصوص توقف حمله به ایران، ده دقیقه پیش از آغاز آن، واقعی به‌نظر نمی‌رسد. برخی تحلیل‌گران نظامی پس از سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکایی هشدار داده بودند که با اثبات توان پدافندی ایران، معادلات به هم ریخته و واشنگتن باید هرگونه طرح برای اقدام احتمالی نظامی علیه ایران را مورد بازنگری قرار دهد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 از دیگر سو، واشنگتن، آگاه است که هرگونه اقدام #نظامی علیه ایران بدون پاسخ نخواهد ماند و احتمال دارد نیروهای آمریکایی در منطقه در صورت انجام چنین تعرضی، بیش از ۱۵۰ نفر کشته دهند. ترامپ به خوبی آگاه است که بازگشت تابوت سربازان آمریکایی به آمریکا به احتمال زیاد به شکست او در انتخابات ۲۰۲۰ خواهد انجامید.

 به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور آمریکا با پیام توئیتری اخیر تلاش کرده توجیهی برای ناتوانی دولتش در مواجهه با توانمندی نظامی ایران بتراشد.

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی از دل‌سوزی برای ۱۵۰ ایرانی سخن می‌گوید که دولتش در جریان زلزله هولناک کرمانشاه، مانع کمک‌رسانی ایرانی‌های مقیم خارج از کشور به هموطنانشان شده بود و در جریان سیل اخیر نیز برای سازمان‌های امدادرسان مشکلات فراوانی ایجاد کرده بود.