صدر اعظم آلمان از جامعه بین الملل خواستار راه‌حلی سیاسی برای تنش زدایی میان ایران و آمریکا شد و اعلام کرد که موضوع ایران در نشست جی ۲۰ بررسی می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان اعلام کرد که جامعه بین الملل باید بدنبال راه‌حلی سیاسی برای تنش زدایی بین ایران و آمریکا باشد.

مرکل که در گردهمایی سالانه یک مراسم مذهبی حضور داشت همچنین گفت که به موضوع ایران در نشست آتی رهبران گروه ۲۰ در ژاپن و حداقل در سطح دو جانبه بین رهبران پرداخته خواهد شد.

صدر اعظم آلمان در همین ارتباط افزود: باید بدانیم که راه حلی سیاسی برای تنش‌زدایی بین ایران و آمریکا ممکن است و این موضوعی است که روی آن کار خواهیم کرد.

سخنان صدراعظم آلمان پس از افزایش تنش در منطقه خلیج فارس صورت می‌گیرد.

تنش‌ها در خلیج فارس پس از آن تشدید شد که آمریکا از اعزام ناوهای جنگی و نیروی نظامی به منطقه خبر داد و این اقدام را در راستای مقابله با ایران عنوان کرد.

به تازگی نیز سامانه پدافند هوایی ایران موفق به سرنگونی یک فروند هواپیمای بدون سرنشین و جاسوسی آمریکا شد که حریم هوایی ایران را نقض کرده بود.

ساقط شدن پهپاد جاسوسی آمریکا توسط ایران با واکنش‌های بسیار گسترده جهانی روبرو شده و بسیاری از کارشناسان گفته‌اند با سرنگونی این پهپاد فوق پیشرفته، بعد از این هیچکدام از جنگنده‌ها و پرنده‌های جنگی آمریکا در منطقه و در صورت نقض حریم هوایی ایران در امان نخواهند بود.