رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیشنهاد داد ترامپ بجای تشکیل اتاق جنگ، اتاق دیپلماسی تشکیل دهد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت  با اشاره به پیشنهاد رییس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه بدون هیچگونه پیش‌شرطی آماده مذاکره با ایران هستیم، گفت: درخواست مذاکره از سوی ترامپ از موضوع ضعف است از این رو آمریکایی ها باید واقعیت شکست ناپذیری ایران را به رسمیت بشناسند.

افزایش فشار اقتصادی و جنگ روانی همزمان در دستورکار آمریکایی ها قرار دارد

 

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش فشار اقتصادی و جنگ روانی همزمان در دستورکار آمریکایی ها قرار دارد زیرا اعتقاد داشتند می توانند ایران را وادار به مذاکره کنند، اظهار کرد: بر این اساس باید یادآور شد پمپئو، وزیر خارجه آمریکا چندی پیش 12 شرط را برای مذاکره با ایران مطرح کرد اما پس از اینکه در افزایش فشارهای اقتصادی علیه کشورمان به نتیجه نرسیدند کم کم از مواضع خود عقب نشینی کردند.

مذاکره بدون پیش شرط  ترامپ با پاسخ مثبت مواجه نمی شود

 

وی ادامه داد: ترامپ می داند که پیشنهادش مبنی بر مذاکره بدون پیش شرط با پاسخ مثبت مواجه نمی شود زیرا اقدامات وی چالش های بین المللی را ایجاد کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم در این راستا تصریح کرد: خروج از برجام، اعمال تحریم های جدید و غیره از جمله اقدامات رییس جمهور ایالات متحده است که مشکلات اساسی را در دنیا رقم زده است.

فلاحت پیشه با اشاره به اینکه آمریکایی  ها باید چند موضوع را در دستورکارشان قرار دهند تا شاهد برون رفت از شرایط کنونی باشیم، افزود: تنها مسیر مقابل ترامپ بازگشت از مسیر تحریم ها است زیرا می داند که نمی تواند ایران را در شرایط فشار باقی بگذارد.

ایران برجامی را می خواهد که اجازه تخطی در آن به کشوری خصوصا آمریکا داده نشود

 

وی ادامه داد: ترامپ باید بپذیرد حتی اگر قرار باشد مذاکره تازه ای بر سر برجام صورت بگیرد ایرانیان هستند که حتما ملاحظاتی خواهند داشت؛ در واقع اگر قرار باشد مذاکرات برجامی دوباره شکل بگیرد، ایران برجامی را می خواهد که اجازه تخطی در آن به کشوری خصوصا آمریکا داده نشود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: اعتقاد داریم جنبه هایی که موجب تخطی آمریکا در برجام شده باید در توافقنامه ترمیم شود وگرنه بعید است پس از مزیت برزگی که ایرانیان در شکست راهبرد جنگ روانی آمریکایی ها بدست آوردند، به برجام گذشته بازگردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس ترامپ باید بجای تشکیل اتاق جنگ، اتاق دیپلماسی تشکیل دهد و بررسی کند چه کسانی در اطرافش موجب دور شدن آمریکا از مذاکره شده اند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا در گفت‌وگویی با اشاره به تمایلش برای مذاکره با مقام معظم رهبری و حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، مدعی شد که واشنگتن بدون هیچ پیش‌شرطی با تهران مذاکره خواهد کرد.

یادآور می شود طرح این ادعا پس از سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی به مرزهای هوایی ایران و سرنگونی آن توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد.