فرمانده مرزبانی ناجا از تصویب طرح جامع مرزبانی توسط رهبر معظم انقلاب و اجرایی شدن آن با همیاری ۲۶ دستگاه در کشور خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار قاسم رضایی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه فرماندهی مرزبانی استان گیلان در سالن اجتماعات شهدای ناجا رشت با اشاره به اقتدار و درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: اقتدار رهبر معظم انقلاب و الهام گرفتن مدیریتی مسؤولین بلندپایه کشورهای همسایه ایران از منش و درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی کاملاً در اظهارات سران کشورها مبین است.

وی بر لزوم قدردانی از شهدا و ولی امر مسلمین تأکید کرد و افزود: انقلاب اسلامی بر اعتلای اقتدار امت و امام استوار بوده و تداوم انقلاب در گرامی داشتن امت و امام است.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به خنثی شدن توطئه‌های استکبار جهانی با رهبری دائیانه رهبر معظم انقلاب گفت: عده‌ای با فشارهای جهانی در داخل در خصوص حضور ملت ایران در ۲۲ بهمن متزلزل شده بودند اما همه دیدند که چگونه امت با حضور آگاهانه خود جامعه جهانی برابر هم زدند.

رضایی گیلان را استانی سلحشور و مقاوم برشمرد و تصریح کرد: دلاوری‌ها و مقاومت‌های عدیده‌ در این استان، عمدتاً برگرفته از اسلام رقم خورده که نمونه بارز آن قیام میرزا کوچک جنگلی است.

وی با اشاره به ذخایر انسانی و وجود عارفان سالک در گیلان بیان کرد: گیلان عالمی همچون بهجت فومنی، هشت هزار و ۴۰۰ شهید و بیش از ۲۴ هزار جانباز را در خود دارد که نشان از غنی بودن گیلان می‌دهد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به ارتباط عمیق مرزبانان با مرزنشینان گفت: اگر امروز در گیلان شکوفایی وجود دارد به برکت وجود تعامل مرزبانان این استان با مرزنشینان داخلی و ارتباط دیپلماتیک با کشور همسایه است.

رضایی با بیان اینکه امنیت و آرامش در کشور حاکم است، افزود: وسعت ایران به‌اندازه ۱۶ کشور اروپایی است و ازنظر همسایگی با کشورها سومین کشور جهان هستیم.

وی با اشاره به آرمان انقلاب اسلامی در ایران خاطرنشان کرد: این آرمان عمیق، برجستگی‌هایی را در خود دارد که تهدیدهایی را نیز در پی دارد و هیچ کشوری همچون ایران به آن تهدید نمی‌شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به وجود بزرگ‌ترین کشور در تولید مواد مخدر در همسایگی ایران بیان کرد: با توطئه استکبار، مرزهای شرقی ایران درگیر مبارزه با مواد مخدر هستند و میزان تولید مواد مخدر در این کشورها به بیش از ۲۰۰ برابر رسیده است.

رضایی با اشاره به مبارزه مرزبانان با انواع تخلفات مرزی گفت: ورود کالای قاچاق، سلاح غیرمجاز، اقلام غیرفرهنگی و غیره موجب شده تا مرزبانان در دوردست‌ترین نقطه مرزی حضورداشته‌ باشند و هزاران شهید را برای دفاع اسلام و انقلاب تقدیم کنند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس در مرزبانی همچنان ادامه داد، افزود: درگذشته توپ و تفنگ در خط دفاع وجود داشت و امروزه به حول قوه الهی توپ و تانک وجود ندارد اما باید روح معنوی در مرزها تقویت شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با تقدیر از مجلس و دولت در حمایت از مرزبانان گفت: باید ابنیه مرزی، زیرساخت‌ها و شهرک‌های مسکونی برای مرزبانان در کشور تقویت شود.

رضایی از استقرار شناورهای دریایی در جنوب کشور خبر داد و افزود: به‌زودی این شناورها در آب‌های جنوب کشور به‌منظور کنترل دریایی و مبارزه با متهاجمان مستقر می‌شود‌‌.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مرز ناموس کشور است، تصریح کرد: به فرموده رهبری مسؤولین باید به سراغ مرزها بروند وگرنه مرزها سراغ مسؤولین این می‌آیند که این نشان از اهمیت مرز در قانون اساسی دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا از تصویب طرح جامع مرزبانی توسط رهبری معظم انقلاب طی هفته گذشته خبر داد و گفت: اجرای این طرح به ناجا سپرده‌شده و ۲۶ دستگاه در این امر خطیر مرزبانی را همیاری می‌کنند.

به گزارش فارس، در این مراسم از زحمات سرهنگ کیاست سپهری تقدیر و سرهنگ سهراب سپهری به فرماندهی مرزبانی ناجا منصوب و معرفی شد.