فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: هر موقع با ناهنجاری‌ها برخورد کردیم و در مسئله حجاب که نیروی انتظامی براساس قانون کار خود را انجام می‌دهد، هجمه‌هایی به سمت ما روانه می‌شود که البته اینها همراه با سناریوهای حساب شده در داخل و خارج است.

اشتری: هجمه‌ها علیه ناجا سناریوهایی حساب شده از داخل و خارج است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، سردار"حسین اشتری" امروز 12 تیرماه در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان کرمان، با بیان اینکه استان کرمان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی و در دفاع مقدس نقش ویژه‌ای داشت افزود: لشکر 41 ثارالله یکی از لشکرهای خط شکن در دوران دفاع مقدس بود و شهدای زیادی تقدیم اسلام و انقلاب کرده و استان کرمان بیش از 6500 شهید و حدود 20 هزار جانباز سرافراز دارد.

اشتری تصریح کرد: سردار سلیمانی فرزند این دیار، برای دنیای اسلام و کشور ما مایه افتخار است و انصافا کرمان دیار مردم نجیب، متدین و مجاهد است.

وی بیان کرد: هرچقدر برای امنیت، آرامش و آسایش مردم کار کنیم کم است و ما قدردان این مردم هستیم و نیروی انتظامی حافظ جان، مال و ناموس مردم کشور است و با تمام وجود در خدمت این مردم بزرگوار بوده و خواهیم بود.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان استان کرمان در مجلس منشاء خدمت هستند، گفت: راهبرد اساسی نظام ایجاد آرامش، ثبات و تقویت امنیت در منطقه است و دشمنان این مرز و بوم بدانند هر تهدیدی که به سمت مردم ما بیاروند، حتما خنثی خواهد شد و یک تهدید را ما با 10 برابر به آنها جواب می دهیم.

وی افزود: جبهه مقاومت در کشورهای مختلف حامی مظلومان، آزادی خواهان و مردم ایران هستند و مردم شریف ما بر این اصل پایبند هستند که باید در مقابل دشمن ایستادگی کرد و در مقابل تهدیدات دشمن مقاومت کرد.

اشتری بیان کرد: علت اینکه دشمن جرات نمی کند به ما تعرضی داشته باشد، قدرت مردم و قدرت دفاعی ما است و با توجه به اقدام هوشمندانه و مقتدرانه نیروهای مسلح ما و زدن پهپاد، اگر امروز آمریکایی‌ها سردرگم شده‌اند، به خاطر همین اقتدار نظام ماست.

فرمانده ناجا اظهار کرد: یکی از دلایل امنیت با ثبات ما، شهداء هستند و هدایت‌های امام و رهبری، هوشیاری مردم، در صحنه بودن مردم و اقتدار نیروهای مسلح ما باعث و زمینه ساز امنیت است و خدا را شاکر هستیم که در یک اقیانوس پرتلاطم جمهوری اسلامی پایدار است.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی این است که جزئی از مردم هستند و امروز فرزندان این ملت در لباس نظم و امنیت، سپاه، بسیج و ارتش هستند که با گذشته خیلی تفاوت دارد که نیروهای نظامی و انتظامی در خدمت حکام بودند و هیچ ارتباطی با مردم نداشتند.

اشتری با بیان اینکه هرکس به مردم وصل شود به دریا وصل می‌شود، عنوان کرد: در دفاع مقدس، جبهه مقاومت و حوزه‌های داخلی مردم حمایت کردند و امروز اعتماد مردم به مقام معظم رهبری بالاترین سرمایه این کشور است.

وی افزود: به دلیل هجمه‌های دشمن در برخی حوزه‌ها به ویژه حوزه اقتصادی مشکلاتی داریم و فشارهایی که بر روی مردم است، زیاد است و باید همه مسوولان برای معیشت، آسایش و رفع دغدغه‌های اقتصادی مردم به فکر باشند و مردم با همه این مشکلات در صحنه هستند زیرا به رهبران خود اعتماد دارند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به حضور باشکوه مردم در چهل سالگی انقلاب و در تشییع شهداء در روزهای اخیر، گفت: باید این را قدر بدانیم و این قدرت و عظمت یک کشور است که ارتباط مسوولان و نیروهای مسلح با مردم است.

وی با اشاره به اینکه امنیت هزینه دارد و باید بهترین ها را برای امنیت بدهیم، تصریح کرد: هفته‌ای نیست که در نیروی انتظامی شهید نداشته باشیم و همکاران بنده در اقصی نقاط کشور مشغول خدمت هستند و هیچ سازمانی مانند نیروی انتظامی به گستردگی، تنوع ماموریت، اختیارات و حساسیت کار نداریم.

اشتری بیان کرد: ماموریت سنگینی است و هزینه را پذیرفته ایم و موفقیت‌های بسیار خوبی در عرصه های مختلف در انجام ماموریت ها داشته‌ایم و خدا را شاکر هستیم که نیروی انتظامی توانسته بیشترین خدمتی را به مردم در راستای امنیت پایدار ارائه بدهد.

فرمانده ناجا گفت: یکسری در برخی ماموریت ها به نیروی انتظامی خرده می گیرند و می گویند آیا کاری که می کنید ماموریت اصلی شماست؟ باید به کارهای دیگر بپردازید.

وی افزود: هر موقع با ناهنجاری‌ها برخورد کردیم و در مسئله حجاب که نیروی انتظامی براساس قانون کار خود را انجام می دهد اما هجمه‌هایی به سمت ما می شود که البته اینها همراه با سناریوها و حساب شده در داخل و خارج است.

اشتری اظهار کرد: همزمانی که ما با قاچاقچی و ورود مواد مخدر به کشور برخورد می کنیم و بیش از 4 هزار شهید در کشور در این زمینه تقدیم کرده‌ایم، همزمان با سارقان و هنجارشکنان برخورد می کنیم و قانون برای ما فرقی نمی کند، چرا یکسری فقط به این بخش ایراد می گیرند؟.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی بیان کرد: ما مامور اجرای قانون و ضابط هستیم و همکاران بنده در اقصی نقاط کشور باید با هرگونه بی‌قانونی برخورد کنند و در مقابله، هر شخصی با هر جایگاه و جنسیت و سنی برای ما فرق نمی‌کند.

وی افزود: یکسری احساس خطر می کنند وقتی در برخی حوزه‌ها ورود می کنیم حتما خودشان پشت صحنه مشکلاتی دارند و می‌بینند وقتی زیاد جلو بیاییم با آنها برخورد خواهیم کرد.

اشتری تصریح کرد: نیروی انتظامی با حمایت های مردم براساس قانون تمام ماموریت‌های خود را مقتدرانه و هوشمندانه ادامه خواهد داد و این جوسازی‌ها هیچ تاثیری در اجرای ماموریت ها نخواهد داشت.

وی بیان کرد: اگر در منطقه‌ای خانمی تروریست بود و اسلحه دستش بود، به دلیل اینکه مامور خانم نداریم، نباید دستگیر شود؟.

فرمانده ناجا با بیان اینکه البته که باید ساز و کار لازم را ایجاد کنیم، گفت: این چه حرفی است که زده می شود، اگر در بازار خانمی سرقت انجام داد و مامور دید بگوید به دلیل اینکه مامور خانم نداریم رها کنیم برود و البته تمام ضوابط و شرایط باید مد نظر قرار بگیرد و ماموریت انجام شود.

وی افزود: از ماموران وظیفه شناس و کسانی که براساس قانون وظیفه خود را انجام می دهند، با قاطعیت حمایت و تشکر می کنیم.

اشتری در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: حکم همه فرماندهان ما سه ساله است و بعضا یک یا دو سال بنا به شرایطی تمدید کرده‌ایم و بیش از 70 درصد احکام ما سه ساله است و هر جابه جایی تاثیرات و برکاتی دارد.

وی تصریح کرد: سیاست ها و برنامه‌های ما برای هر سال ابلاغ می شود و همکاران در سراسر کشور باید براساس ریل گذاری حرکت کنند.

فرمانده ناجا گفت: در 4 سال خدمت سردار بنی‌اسدی با همت همکارن کارهای بزرگی صورت گرفت و همزمان به دو نفر از مدیران استان مسئولیت دادیم و جواب داد و این استان فرماندهان خیلی خوبی دارد و ما به بحث جوان گرایی عمل کردیم.

وی اظهار کرد: استان کرمان ویژگی های خاص خودش را دارد و 11 درصد جغرافیای کشور متعلق به این استان است و کویر دارد و با چند استان مرزی همسایه است.

اشتری بیان کرد: اتباع خارجی، قاچاق مواد مخدر و ترانزیت مواد و کویر از موضوعات مهم استان کرمان است و 18 هزار کیلومتر جاده‌های مواصلاتی استان از مسائل مهم است و قاچاق انسان در جاده ها منشاء خطرات شده است.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه صحنه‌های مثبت زیاد داریم، حساسیت‌های خاصی در استان کرمان از نظر موضوعات انتظامی داریم و هر کدام از این موضوعات دغدغه فرمانده استان و شهرستان و کارکنان است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: موضوعات امنیتی یکی از مسائل ماست و یک فرمانده باید وقت و اشراف داشته باشد تا بتواند استان را مدیریت کند و کارهای بزرگی در ساماندهی اتباع خارجی، مواد مخدر، قاچاق و ... صورت گرفته اما کفایت نمی کند و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم اما همین مقدار کار نیز ارزنده است.

وی افزود: استان پهناور کرمان یکی از استان‌های امن ماست و تحولات خوبی انجام شده که حاصل تلاش های فرزندان خوب این مردم است.

اشتری تصریح کرد: بنا به درخواست مسوولان استان حکم آقای بنی اسدی را سال قبل یک سال تمدید کردیم و از وجود ایشان در ناجا استفاده خواهیم کرد زیرا توانمندی های خوبی دارد و به عنوان مشاور فرمانده ناجا در امور استان ها مشغول به فعالیت می شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سردار ناظری فرمانده جدید استان کرمان نیز از فرماندهان خوب و موفق ما است، بیان کرد: شرق و غرب تهران گاهی مشکلاتی دارد که بیشتر از خود تهران است و با توجه به تهدیدها، سردار ناظری این منطقه را به خوبی مدیریت کرد.

اشتری اظهار کرد: همه فرماندهان باید دغدغه اجرای منویات مقام معظم رهبری را داشته باشند و معظم له شفاف ماموریت‌ها را فرموده‌اند.

وی تصریح کرد: روحیه پیگیری و تعامل مزیت بزرگی است که آقای ناظری دارد و تجربه خوبی پیدا کرده و با دست پر برگشته است که امیدواریم براساس شان و منزلت مردم کرمان و در حد توانایی بتوانیم کار کنیم.

انتهای پیام