طرح سناتور مشهور آمریکایی برای جایگزینی برجام
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت: سناتور جمهوریخواه مشهور آمریکایی تصمیم دارد طرح جایگزینی برای توافق هسته ای ایران اعلام کند که به تهران اجازه می دهد برنامه های هسته ای خود را حفظ کند اما بدون آنکه به غنی سازی اورانیوم بپردازد!

لیندسی گراهام روز سه شنبه به خبرنگاران در قدس گفت: طرح انرژی هسته ای بدون سوخت همچنین دولت های عرب منطقه را در بر خواهد گرفت. وقتی که کشوری خودش سوخت تولید نکند، نمی تواند بمب بسازد؛ می توان از انرژی هسته ای برخوردار بود اما قابلیت غنی سازی و بازفرآوری نداشت.

گراهام در ادامه گفت که از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به خروج از توافق هسته ای حمایت می کند اما لازم است جایگزینی برای آن توافق ارائه شود. وی افزود: من ظرف چند روز آینده یک، دو یا سه توافق منطقه ای پیشنهاد خواهم داد که طبق آن ایرانیان و اعراب می توانند از انرژی هسته ای برخوردار باشند اما نمی توانند اورانیوم را غنی سازی یا فرآوری کنند.

این سناتور آمریکایی با توجه به اقدامات این هفته ایران گفت که آمریکا باید با همکاری اسرائیل به یک خط قرمز مشترک در باره ابعاد قابل قبول برنامه غنی سازی اورانیوم ایران برسند. وی گفت: هم اکنون من نمی دانم خط قرمزهای ما چه هستند؛ آنچه بیش از همه مایه نگرانی من است بی اطلاعی ایرانیان از خط قرمز اسرائیل و آمریکا درخصوص برنامه غنی سازی هسته ای آنها است!