عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به اینکه آمریکا دیگر طرف برجام نیست، گفت: مذاکره ایران با ۱+۴درباره نحوه اجرای برجام باید انجام شود، حضور آمریکا منوط به بازگشت تلویحی یا صریح برجام است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عزت الله یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با  خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور فرانسه با حسن روحانی ریاست جمهوری ایران را یادآور شد و گفت: اظهاری تحت مذاکره با آمریکا نباید دیگر مطرح شود زیرا آمریکا از برجام خارج شده مگر آنکه آمریکا تلویحا یا صراحتا بازگشت به برجام را اعلام کند البته شاید آبروی جهانی ترامپ اجازه بازگشت به برجام را ندهد.

تاکید بر گفت‌گو با طرف‌های برجام حول اجرای توافق

 

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آنها خطوط قرمز زیادی را برای ما مشخص کردند و از هر تهدید و فشاری به ایران دریغ نکردند اما نتوانستند در حوزه دفاعی ما دخالت کنند لذا اگر قرار به انجام مذاکره‌ای باشد، گفت‌وگو باید درباره اجرای برجام باشد.

ایران در حال حاضر آمریکا را طرف برجام نمی‌داند

 

وی افزود: ما آمریکا را طرف فعلی برجام نمی‌دانیم زیرا یک جانبه از توافق هسته‌ای خارج شدند، درخواست نشست فوری شورای حکام هم در ادامه سیاست‌های قبلی آنها بود اما چین و روسیه مخالفت کردند و کشورهای اروپایی هم حتی از این درخواست استقبال نکردند.

 

یوسفیان ملا یادآور شد: ما همانطور که تاکید داریم ترامپ حق تقاضا برای برگزاری نشست فوری شورای حکام ندارد، در مورد حضور آنها پای میز مذاکرات ایران و 4+1 باید تامل کنیم. آمریکا دیگر عضو برجام نیست زیرا تعهدات خود را زیر پا گذاشته است بنابراین ایران باید با 5-1 جلسه بگذارد.

گفت‌وگو پیرامون بندهای برجام عاقلانه و منطقی نیست

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مذاکره درباره خلف وعده آمریکا و تعلل اروپایی‌ها در جبران خسارات خوب است اما گفت‌وگو پیرامون ورود به شاکله و بندهای برجام عاقلانه و منطقی نیست. برجام معاهده مصوب شورای امنیت بود که منجر به رفع تحریم‌ها و آغاز رفت و آمد اروپایی‌ها به ایران شد از این رو ما نباید مذاکراتی را آغاز کنیم که به مرحله اول توافق بازگردیم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی 105 مورد را در برجام متعهد شده لذا چیزی دیگر برای مذاکره باقی نمانده است البته نحوه اجرای برجام قابل مذاکره است کما اینکه در این مدت مذاکرات به صورت دو جانبه و چند جانبه پیرامون اجرای برجام و راه اندازی کانال مالی بین ایران و اروپا انجام شده است.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی، معتقد است: با این حال هر تماشاچی می‌تواند شاهد مذاکرات ایران و 4+1 باشد، آمریکا هم می‌تواند یکی از تماشاگران باشد اما آمریکا در حال حاضر طرف برجام جمهوری اسلامی ایران نیست مگر آنکه آمریکایی‌ها به برجام بازگردند و تحریم‌ها را لغو کنند./