روزنامه ایران نوشت : ظریف گاندو هیچ ارتباطی با ظریف واقعی ندارد. آن شخصیت پرتحرک پرشور و حرارت و فعال در عرصه‌های مختلف بین‌المللی در قامت یک شخصیت منفعل بی اراده و مرعوب در قاب سیمای جمهوری اسلامی ایران تصویر شده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه الکترونیکی ایران نوشت:ظریف روایت شده در سیمای جمهوری اسلامی ایران هیچگاه نباید این همه مورد خشم و غضب بدخواهان ایران و در رأس آنها امریکا باشد که درصدد افزودن نامش در لیست تحریم‌های خود هستند.

 سریال تلویزیونی « گاندو» که هر شب از شبکه 3 سیما پخش می‌شود، یکشنبه شب روایت‌هایی از ارتباط وزارت خارجه با ماجرای بازداشت خبرنگار امریکایی به اتهام جاسوسی ارائه کرد که پاسخ به آن و صحت و سقم آنها در حوزه مسئولیت وزارت خارجه و حتی وزارت اطلاعات است.

 اما آنچه در ادامه بی مهری‌ها و حتی جفاهای جام جم نسبت به دستگاه دیپلماسی و شخص محمدجواد ظریف روایت شد، موضوعی نیست که هر کدام از ما ایرانی‌ها نتوانیم درباره آن قضاوت یا ارزیابی نداشته باشیم.

 ظریف گاندو هیچ ارتباطی با ظریف واقعی ندارد. آن شخصیت پرتحرک پرشور و حرارت و فعال در عرصه‌های مختلف بین‌المللی در قامت یک شخصیت منفعل بی اراده و مرعوب در قاب سیمای جمهوری اسلامی ایران تصویر شده است.

 این تصویرسازی نه تنها با شناخت بخش زیادی از ایرانی‌ها نسبت به ظریف سنخیتی ندارد، بلکه بعید است دیپلمات‌های خارجی و آنها که از نزدیک مذاکراتی با او داشته‌اند نیز چنین روایتی را بپذیرند.

 از دل این ظریف هیچ گاه آن جمله معروف وی خطاب به فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان مذاکرات هسته‌ای «هرگز یک ایرانی را تهدید نکن» بیرون نمی‌آید. جمله‌ای که بعدتر در پاسخ به زیاده‌خواهی‌های دونالد ترامپ هم تکرار شد.