نماینده مردم قم و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره احتمال عدم حضور لاریجانی در انتخابات مجلس یازدهم نیز تصریح کرد: از ایشان پرسیدم، گفت من در شش ماه دوم سال تصمیم می‌گیرم؛ چند روز پیش مشاور ایشان آقای زمانی در مجلس به من می‌‌گفت که پیشنهاد می‌کنم شما و آقایان لاریجانی و ذوالنور در یک فهرست قرار بگیرید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

برنامه تلویزیونی «چهل 57» شامگاه پنج‌شنبه با محوریت استان قم و با حضور احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به روی آنتن شبکه «شما» رفت.

امیرآبادی در این برنامه با اشاره به هدف خود از حضور در مجلس و نهاد قانونگذاری، اصلاح برخی قوانین و رویه‌های ناقص را هدف از این حضور ذکر کرد و گفت: بعد از حضور در مجلس هم کارهایی را دنبال کردیم، اما متوجه شدم مجلس آنچیزی نیست که تصور می‌کردم.

وی ادامه داد: مثلا بارها گفته‌ام اگر آقایان قاضی‌زاده هاشمی، آخوندی، ‌نعمت‌زاده، شریعتمداری و زنگنه استعفاء ندهند، این مجلس عرضه برکناری آنها را ندارد.

*دشمن برای قم برنامه دارد

نماینده مردم قم در مجلس، با اشاره به ویژگی‌های فرهنگی قم از جمله حرم مطهر حضرت معصومه، حوزه‌های علمیه و جامعة المصطفی اظهار داشت: با وجود این فرصت‌ها، قم باید از جهت فرهنگی بهترین استان کشور باشد، اما متاسفانه در برخی ناهنجاری‌ها دارای رتبه است؛ مثلا در طلاق رتبه سوم کشور را دارد، اما قطعا دشمن برای قم برنامه دارد.

امیرآبادی در همین رابطه افزود: در برخی خیابان‌های قم، مشاهده می‌کنیم که وضعیت حجاب و عفاف به هم ریخته است.

وی در پاسخ به این سوال که حوزه‌های علمیه چقدر در مدیریت فضای فرهنگی قم موفق عمل کرده‌اند، گفت: گاهی برخی مدیرانی که در راس حوزه‌های علمیه بوده‌اند، برنامه‌های خوبی در قم اجرا کرده‌اند، اما برخی ساخت و سازها و حوزه‌های علمیه آنچنانی در قم و تجمل‌گرایی‌‌ها نیز انجام شده است؛ لازم نیست مثلا ساختمان‌هایی برای حوزه‌های علمیه ساخته شود که خدای نکرده نزدیک به اشرافیت باشد، آنهم در شرایطی که مردم یک کیلومتر آنطرف‌تر گرفتار معیشت هستند.

نماینده مردم قم تصریح کرد: البته یک ریال از بودجه‌های دولتی در این ساخت و سازها استفاده نمی‌شود و همه از کمک‌های مردمی و کمک‌های خیرین است؛ مثلا خود مقام معظم رهبری در دفاتری که در قم دارند، خیلی نسبت به این مسئله حساس هستند؛ مثلا یک مدرسه‌ علمیه‌ای در یک مسیر ساخته شده بود که باعث بدبینی مردم هم شده بود، وقتی چند صد متر آنطرف‌تر قرار بود از طرف دفتر ایشان مدرسه دیگری ساخته شود، آقا جلویشان را گرفت.

امیرآبادی فراهانی تاکید کرد: خود مراجع تقلید هم راضی به چنین مسائلی نیستند، اما برخی اطرافیان این کارها را می‌کنند که باید مراقبت بیشتری شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: دولت امسال و سال قبل در بودجه‌ حوزه‌های علمیه 150 میلیارد تومان کم کرده بود که آن را به رقم سابق بازگرداندیم، اما یک جدول 17 در بودجه وجود داشت که بر اساس آن به برخی موسسات فرهنگی شخصی پول می‌داد که آن را حذف کردیم. چراکه اینها شخصی بودند و دولت به هرکدام که دلش می‌خواست پول می‌داد و به هرکسی نمی‌خواست پول نمی‌داد و خطی برخورد می‌کرد؛ بجای این، اعتبار حذف شده را برای وام به رزمندگان معسر و روحانیونی که در روستاها برای تبلیغ مستقر می‌شوند، اختصاص دادیم.

امیرآبادی فراهانی در ادامه و درباره فعالیت یک جریان نفوذی در حوزه علمیه اظهار داشت: به نظر می‌رسد دشمن می‌خواهد در همه مراکز ما نفوذ کند و ما باید مراقب باشیم. مثلا در شرایطی که حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی می‌گوید من حتی یک ماهواره را هم نمی‌توانم (برای تبلیغ) اجاره کنم، چطور شخصی چندین ماهواره را اجاره می‌کند؟! قطعا نفوذ در حوزه‌های علمیه هم جدی است و باید طلاب انقلابی مراقب باشند.

نماینده مردم قم درباره سرانجام پروژه مونوریل در قم نیز تصریح کرد: مونوریل را سیاسی کردند، اخیرا هم قرار شد همین مسیر 4.7 کیلومتری که در حوزه حرم هست به نوعی بهره‌برداری شود یا تغییر کاربری شود. شخص رئیس جمهور وقت مدافع این پروژه بود، طوری که بودجه مترو را نمی‌دادند و می‌گفتند ابتدا این را اجرا کنید.

وی درباره ذخایر معدنی قم نیز گفت: وضعیت خوبی دارند؛ اخیرا دو معدن جدید طلا کشف شده که مشغول کارهای مطالعاتی بر روی آنها هستند. یکی از بزرگترین معادن منگنز نیز در خاورمیانه و در استان قم قرار دارد.

*گفتند حق ندارید درباره «کرسنت» حرف بزنید

وی در ادامه با بیان اینکه از شفافیت آراء نمایندگان قطعا دفاع می‌‌کنم، در پاسخ به این سوال که برای این موضوع در مجلس چه کرده‌اید، گفت: طرحی را در مجلس آماده کردیم که 170 نفر آن را امضا کردند، اما فقط 50 نفر به آن رأی دادند!

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه طرفدار شفافیت هستم، عنوان کرد: درباره پرونده «کرسنت» می‌خواستیم حرف بزنیم، ما را جمع کردند و به شورای عالی امنیت ملی بردند و گفتند حق ندارید حرف بزنید! این یعنی چه؟ تشخیص مسائل امنیتی وقتی درست است که منافع ملی به خطر بیفتد، نه منافع یک جریان یا یک فرد.

*امید و مستقلین که با هم همراه می‌شوند، دیگر دولت پاسخگو نمی‌شود

وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا برجام تصمیم نظام بود یا دولت، اظهار داشت: برجام تصمیم نظام بود، اما تاکتیک‌هایی که اینها در مذاکرات به کار گرفتند، بخش عمده‌ای از آنها مورد تایید نظام نبود.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه از نظر ما برجام مرده و باید دفنش کنند، تصریح کرد: همه تخم‌مرغ‌های دولت در سبد برجام گذاشت و همگی هم شکست.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه واقعا فکر نمی‌کردیم دولت آقای روحانی اینقدر ضعیف باشد،‌ گفت: بسیاری از مشکلات ناشی از ضعف مدیریتی است و مجلس هم دولت‌زده شد؛ لیست امید که کاملا طرفدار دولت است، فراکسیون مستقلین هم به ریاست آقایان لاریجانی و کاظم جلالی شکل گرفت؛ وقتی این دو فراکسیون با هم همراه می‌شوند، وزرا دیگر به هیچ عنوان جوابگوی مجلس نمی‌شوند.

وی درباره احتمال عدم حضور لاریجانی در انتخابات مجلس یازدهم نیز تصریح کرد: از ایشان پرسیدم، گفت من در شش ماه دوم سال تصمیم می‌گیرم؛ چند روز پیش مشاور ایشان آقای زمانی در مجلس به من می‌‌گفت که پیشنهاد می‌کنم شما و آقایان لاریجانی و ذوالنور در یک فهرست قرار بگیرید که من گفتم این دست من نیست و در اختیار شورای مرکزی اصولگرایان قم است.