ابوالفضل ابوترابی پیش از این در گفت و گو با « ایران» ادعا کرده بود اسناد مربوط به اعطای آپارتمان به نمایندگان در اختیار سعیدی است

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ماجرای اعطای آپارتمان به نمایندگان در ازای انصراف از استیضاح وزیران از اساس «دروغ» است؛ این را دولتی‌ها نمی‌گویند، نماینده‌ای می‌گوید که از مخالفان دولت است و گفته شده بود اسناد اصلی این ماجرا در اختیار اوست. موضوع آپارتمان‌های جنجالی را هفته قبل ابوالفضل ابوترابی در گفت‌و‌گو با «فارس» مطرح کرد. او گفته بود که «در استیضاح وزیران لیستی در مجلس داریم که آپارتمان‌هایی برای عدم استیضاح آن وزیر به نمایندگان داده شده یعنی به نمایندگانی آپارتمان داده شده که استیضاح از وزیر را منتفی کردند که این لیست به شورای نگهبان هم داده شده است.» ادعای او درباره ارسال اسناد به شورای نگهبان دو بار توسط سخنگوی این شورا تکذیب شد و کدخدایی گفت که اطلاعی از این موضوع ندارد.

سؤال اصلی این بود که چه کسانی از کدام وزارتخانه‌ها این آپارتمان‌ها را دریافت کرده‌اند و اسناد اثبات این ادعاها کجاست؟ ابوالفضل ابوترابی در مصاحبه‌ای که روز چهارشنبه هفته قبل با «ایران» داشت ادعای جدیدی مطرح کرد مبنی بر اینکه اسناد این تخلف و فساد موجود هستند اما در اختیار نماینده دیگری قرار دارند؛ محمد اسماعیل سعیدی نماینده تبریز. او هم مانند ابوترابی از جمله نمایندگان مخالف دولت در مجلس محسوب می‌شود. ابوترابی در آن گفت‌و‌گو هیچ سند، مدرک و حتی نشان دقیقی از وقوع این فساد ارائه نکرد و گفت همه چیز توسط نماینده تبریز در حال پیگیری است و او هم این موضوع را از محمد اسماعیل سعیدی شنیده است. بر اساس ادعای آن روز ابوترابی، سعیدی در این تعطیلات مجلس پیگیر کار اسناد این موضوع در نهادهای ذی ربط بوده.

اما دیروز وقتی سعیدی در حاشیه جلسه علنی مجلس در همین مورد با «ایران» به گفت‌و‌گو پرداخت تأکید کرد که کل این ماجرا و روایت ابوالفضل ابوترابی از اساس «دروغ» است. او حتی گفت که مراتب اعتراض خود را به نماینده نجف‌آباد هم منتقل کرده و به او گفته که چرا بدون سند و از قول افراد دیگر، ادعاهایی اینچنین را مطرح می‌کند؟

البته در همان صحبت‌های روز چهارشنبه ابوترابی با «ایران» هم بی‌پایه بودن ادعای او در گفت‌و‌گو با «فارس» کاملاً مشهود بود. خصوصاً جایی که وقتی وی درباره افراد دریافت‌کننده این آپارتمان‌ها و اسنادی که از ماجرا دارد مورد سؤال قرار گرفت اینگونه پاسخ داد؛ «حالا ا‌ن‌شاءالله اینها باید اعلام شود. عددها خیلی مهم نیست. البته خیلی‌ها هم این آپارتمان‌ها را برای شخص خودشان نگرفته‌اند» و «طبیعتاً مراجعه به نمایندگان زیاد است و خیلی‌ها می‌آیند و خانه و وضع مالی خوبی ندارند. احتمال دارد یک تعدادی این طوری باشد که برای مردم گرفته‌اند.»

با این حساب هنوز هم مخالفان دولت با تمام توان روی ماجرای این آپارتمان‌ها مانور می‌دهند. مثلاً بعد از تکذیب چند باره شورای نگهبان و عدم ارائه سند از این اتفاق باز هم روز شنبه اکبر ترکی، نماینده مخالف دولت با اشاره‌ای به انصراف نمایندگان از استیضاح وزیران با وعده آپارتمان گفت که «برخی از نمایندگان با همین رویکرد رد صلاحیت شدند و شورای نگهبان هم در این قضیه وارد شده است.» حالا آیا تکذیب صریح و دروغ خواندن این ادعا توسط محمد اسماعیل سعیدی، همان نماینده‌ای که گفته می‌شد اسناد این موضوع را در اختیار دارد می‌تواند روند گسترش این شایعه را متوقف کند؟ پاسخ این سؤال البته به نظر می‌رسد بیش از روشن شدن واقعیت، بستگی به تمایل مخالفان دولت دارد.

جناب آقای سعیدی، درباره بحث آپارتمان‌هایی که گفته می‌شود برای انصراف از استیضاح توسط برخی وزیران به نمایندگان داده شده، آقای ابوترابی می‌گویند اسناد این موضوع دست شماست و شما در حال پیگیری هستید. درباره این توضیح می‌دهید؟

من به خود آقای ابوترابی هم گفتم که این مصاحبه را نبایستی انجام می‌داد. یعنی مطالبی را که ایشان گفته‌اند به نظرم بایستی این مصاحبه را انجام نمی‌دادند و این مطالب را اظهار نمی‌کردند. ما که هیچ سندی نداریم.

آقای ابوترابی گفته‌اند که اسناد دست شماست.

من به ایشان گفته‌ام که هیچ سندی دست ما نیست.

خب از کجا این موضوع را آورده بودند؟ شما اصلاً هیچ اطلاعی از این مسأله به ایشان نداده بودید؟

نه اصلاً. ایشان روی یکسری موضوعاتی که توی ذهنشان بوده صحبت کردند و باید پاسخگو هم باشند. ادعای ایشان صحت ندارد.

من خودم با ایشان صحبت کردم و گفتند که این موضوع را آقای سعیدی، یعنی شما پیگیری می‌کنید و تمام اسناد هم دست شماست.

اگر هم قرار باشد ما پیگیری کنیم باید طبق قانون و در چارچوب قانون کار کنیم نه با جار و جنجال و خبرسازی. البته اگر قرار باشد چنین کاری کنیم؛ چون من نظرم این است که این موضوع از بیخ منتفی است.

یعنی اصلاً چیزی بوده که اکنون منتفی باشد یا نه؟

ببینید اینکه چیزی بوده یا نه اینگونه است که در مواقع استیضاح گزارش‌های مختلفی می‌رسد. اینکه آیا اینها صحت دارند یا ندارند، سندیت دارد یا ندارد موضوعاتی است که باید بررسی شوند و ما تشخیص دهیم. این‌طور نیست که هر خبری را که از هر جایی شنیدیم بدون بررسی، رسانه‌ای کنیم.

یعنی پس فقط یکسری اخبار بوده و سندی نبود؟

بله، فقط خبر و شایعه بوده نه چیزی بیشتر.