سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: هفته گذشته که رئیس قوه قضاییه از مجتمع عدالت بازدید کرد، بنده به عنوان سخنگوی قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری، از این موضوع بی‌اطلاع بودم و بعد از حضور رئیس قوه در این مجتمع از این بازدید باخبر شدم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش تسنیم، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز خود اظهار کرد: در دوره تحول قوه قضاییه یکی از محورهای اصل تحول دستگاه قضا، عملیاتی کردن و تحقق بخشیدن به اصل مهم کرامت انسانی است که از محورهای اصلی سند تحول بوده و در ابلاغ انتصاب ریاست قوه قضاییه از سوی رهبر انقلاب به کرامت انسانی تأکید شده است. حضور سرزده و بدون تشریفات ریاست قوه قضاییه در واحدهای قضایی و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه زمینه ای است برای اجرای عملی کرامت و عزت قاضی و مردمی که به مراجع قضایی مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر رئیس قوه‌قضاییه، سایر مسئولان قضایی نیز قرار است با حضور در واحدهای زیرمجموعه خود نسبت به تکریم همکاران و ارباب رجوع اهتمام داشته باشند. این از شاخص‌های مدیریت انقلابی، اسلامی و مردمی در دستگاه قضایی است و امیدواریم الگویی باشد برای سایر بخش‌های اداری کشور. بازدیدهای رئیس قوه‌قضاییه از بخش‌های مختلف واقعا سرزده و بدون اطلاع قبلی و تشریفات است و به همین شکل هم تداوم خواهد داشت. نمونه بارز آن بازدید از مجتمع عدالت بود که بنده به عنوان سخنگوی قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری، از این موضوع بی‌اطلاع بودم و بعد از حضور رئیس قوه در این مجتمع از این بازدید باخبر شدم. این نوع از مدیریت واقعا اسلامی و انقلابی است و انتظار جامعه از مدیران اینگونه است و امروز قوه‌قضاییه به این انتظار جامه عمل می‌پوشاند.

کار مطالعاتی درباره دستورالعمل کرامت انسانی انجام شد و ابلاغ آن صورت گرفته است. این دستورالعمل، برنامه‌ای جامع و مفصل است و معتقدم برای خارج از قوه‌قضاییه نیز به عنوان منشور رفتاری با ارباب رجوع در مراجعه به دستگاه‌های حاکمیتی قابل استفاده خواهد بود. دو نکته خطاب به مردم عرض می‌کنم؛ اول اینکه ما به همکاران ابلاغ کرده‌ایم و نظارت خواهیم کرد که این عزت و کرامت از ناحیه همکاران ما رعایت شود، متقابلا انتظار داریم، مردم ، وکلا، کارشناسان، حریم و حرمت مقام قضا و شأن قضایی را لحاظ کنند. آنها هم باید به جایگاه شأن قضا و قاضی توجه کنند. این احترام باید متقابل باشد. دوم اینکه اگر به هر دلیل هر فرد مراجعه‌کننده به قوه قضاییه، اهمال و بی‌توجهی از سوی همکاران ما را مشاهده کردند، حتما مدیران واحدهای قضایی و واحدهای نظارتی مستقر در بخش‌های مختلف را از نحوه رفتار همکاران مطلع کنند و به آنها منعکس کنند و بخواهند که هرکجا این دستورالعمل دقیق رعایت نشد، برخورد شود.