وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: مقصر دانستن ایران در وضعیت پیرامون برجام اشتباه است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سرگئی لاوروف روز پنجشنبه پس از دیدار با هایکو ماس همتای آلمانی خود بر لزوم شفافیت طرف‌های اروپایی در برجام تاکید کرد و اظهار داشت: ما با ایران همانند آلمان، فرانسه و انگلیس و تشکیلات سیاست خارجی اروپا کار می‌کنیم و از این کشور دعوت به خویشتنداری می‌کنیم و می‌خواهیم که برجام را با تلاش‌های مشترک حفظ کنیم.

وی افزود: و امروز در این دیدار بویژه تاکید کردیم که تأمین وحدت اقدامات و یکپارچگی مواضع بقیه شرکت کنندگان این توافق شامل روسیه، چین و تروئیکای اروپا بسیار مهم است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: ما اگر در شرایط کنونی بگوییم که نجات برجام فقط به ایران بستگی دارد به زحمت می‌توانیم به نتیجه برسیم.

**حل اختلافات در خلیج فارس از راه مذاکره

لاوروف در ادامه سخنان خود در کنفرانس مطبوعاتی گفت: مسکو علاقه مند است که اختلافات موجود در منطقه خلیج فارس پیرامون ایران از طریق مذاکره حل و فصل و برطرف شود.

وی افزود: ما علاقه مند به پیشبرد دستور کار متحد کننده در این منطقه جهان هستیم و علاقه مند هستیم که اختلافات از راه مذاکره حل شود.

وزیر خارجه روسیه گفت: در این رابطه ابتکار روسیه برای تأمین امنیت گروهی در منطقه خلیج فارس با شرکت کشورهای عربی این منطقه و ایران را یادآوری کردیم.