رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: معنی ایجاد محدودیت برای آقای ظریف این است که آمریکایی‌ها در مسائل منطقی، دیپلماتیک و سیاسی کم آورده‌اند و الان به مسائل بسیار سخیف و سبکی روی آورده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمود واعظی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که ایجاد محدودیت برای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در سفر به نیویورک چقدر در روند دیدارهای دیپلماتیک وی اثیرگذار بود، اظهار کرد: آمریکا دم از دموکراسی، شفافیت و دیپلماسی و مذاکره می‌زند، اما وقتی که وزیر خارجه کشوری که برای ماموریت مشخصی به سازمان ملل رفته را محدود به ۴ چهارراه می‌کند، این کار چه معنایی دارد؟

وی افزود: قطعاً معنی این کار این است که آمریکایی‌ها در مسائل منطقی، دیپلماتیک و سیاسی کم آورده‌اند، آنان درباره تحریم‌ها هم هر راهی را که می‌توانستند رفتند، ولی به نتیجه نرسیدند و الان به مسائل بسیار سخیف و سبکی روی آورده‌اند که همان تحدید آقای ظریف است و این موضوع چهره آمریکا را بیش از گذشته روشن می‌کند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در پایان گفت: مطمئناً آقای ظریف هم این هوشمندی را دارند که در هر جای دنیا که باشد در هر فرصتی از منافع کشور به خوبی دفاع  و سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران را تبیین کند.