یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی با ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی یک چالش جدید برای آمریکا ایجاد کرد، گفت: آمریکا با این ادعاها به دنبال اعاده حیثیت از دست رفته خود و نشان دادن قدرتش به نوکران منطقه‌ای است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد جواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ادعای کذب آمریکا در هدف قرار دادن پهپاد خیالی ایرانی بیان کرد: من فکر می کنم به دنبال خروج ترامپ از برجام آمریکایی‌ها استراتژی را برای فشار همه جانبه بر جمهوری اسلامی تعریف کردند و به سمت فشارهای تحریمی همه جانبه و هوشمندانه و جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی رفتند تا مقدمه ای برای درگیری نظامی با ایران باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده قبلا نیز تاکید کردم که هدف قرار دادن پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی توسط جمهوری اسلامی یکی از اقداماتی بود که آنها فهمیدند ایران هم در اراده و هم در تجهیزات قوی است و اجازه تجاوز به خاک‌هایمان را به هیچ کس نخواهیم داد.

نماینده مردم فسا در مجلس تصریح کرد: بعد از این حادثه آمریکایی‌ها چندین بار پیغام دادند که به ما اجازه دهید برای حفظ آبرو و وجهه خود چند جای کشور را بزنیم و شما پاسخی ندهید و جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد حتی اگر کویر لوت ما مورد اصابت قرار گیرد ما پاسخ قاطعانه خواهیم داد. آنها هم چنان تحت فشار قرار گرفتند و اکنون به دنبال اعاده حیثیت از دست رفته خود و نشان دادن قدرتشان به نوکران منطقه ایشان هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: این اظهارات عجیب و غریب و کذب آمریکا صرفا مصرف داخلی برای آنان و متعهدان منطقه‌ای آنان دارد. پس از  ساقط شدن پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران و حضور قدرتمندانه ایران دیدیم که کشورهایی نظیر امارات پیغام‌های زیادی دادند که ما به دنبال تنش نیستیم و از مواضع قبلی خود کوتاه آمدند و اکنون اختلاف نظری در بین کشورهای منطقه برای همراهی آمریکا ایجاد شده است.

جمالی در ادامه با اشاره به ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی توسط سپاه پاسداران بیان کرد: بعد از این ماجرا کشورهای خریدار سلاح و تجهیزات از آمریکا به این فکر فرو رفتند که ادعاهای نظامی آمریکا به کجا می‌رسد و دیدیم که ترکیه که از اعضای اصلی ناتو است سلاح اس-۴۰۰ روسی می‌خرد و حاضر است تحریم‌ها را به جان بخرد.

وی در پایان گفت: جمهوری اسلامی با ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی یک چالش جدید برای آمریکا ایجاد کرد و آنها اکنون با این ادعاها به دنبال اعاده حیثیت خود هستند و هر چقدر هم به این موضوع دامن زنند موجب بی آبرویی بیشتر آنان خواهد شد.