رئیس سازمان انرژی اتمی در جلسه عصر امروز کمیسیون انرژی اعلام کرد: ماه آینده بتن‌ریزی فاز دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر با همکاری روسیه انجام می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سلام امینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: این نشست با حضور علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار شد.

وی افزود: در این نشست صالحی گزارشی را درباره آخرین وضعیت فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان به نمایندگان عضو کمیسیون انرژی ارائه و مجموع اقدامات این سازمان در سال‌های اخیر را تشریح کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: انجام تعهدات ایران در برجام و گام اول ایران در 60 روز ابتدایی و گام دوم ایران در 60 روز دوم بخش دیگری از موضوعاتی بود که رئیس سازمان انرژی اتمی به آن اشاره کرد. ضمن اینکه صالحی اعلام کرد چون اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل نکردند کاهش تعهدات برجامی ایران آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: رئیس سازمان انرژی اتمی در این نشست اعلام کرد اگر اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل کردند جمهوری اسلامی هم به تعهدات قدیم خود بازمی‌گردد در غیر این صورت ایران اقدامات متقابل را در جهت کاهش تعهدات پیگیری خواهد کرد.

امینی گفت: فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان با پیشرفت خوبی روبه‌رو است و رئیس سازمان انرژی اتمی در این نشست اعلام آمادگی کرد که کارها در این زمینه با قوت پیش خواهد رفت.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین اعلام کرد: ماه آینده بتن‌ریزی فاز دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر با همکاری روسیه انجام می‌شود.