عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون، گفت: ممنوعیت کاندیداتوری دوتابعیتی‌ها می‌تواند در انتخابات 98 مجلس اعمال شود.

ممنوعیت کاندیداتوری دوتابعیتی‌ها در انتخابات 98 مجلس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قاسم میرزایی‌نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت به مصوبات کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در ارتباط با اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در انتخابات گذشته هیات‌های اجرایی و نظارت بر اساس نظرات خود نسبت به ثبت نام دو تابعیتی‌ها در انتخابات نمی‌پرداختند اما اینبار در قانون تصریح شد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون افراد دارای تابعیت مضاعف دارند، نمی‌توانند کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی شوند. این اصلاح قانون همچنین تکلیف ایرانیانی که در سال‌های گذشته از دیگر کشورها برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام‌ می‌کردند را روشن کرد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، افزود: ما می‌توانیم پایان اصلاحات انجام گرفته طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، بیاوریم که برخی از مواد از جمله مصوبه مذکور که به سازمان رأی‌گیری و اجراییات وزارت کشور ضربه نمی‌زند، در انتخابات مجلس سال 98 مورد عنایت قرار بگیرد./

پایان پیام