مدیر موسسه بروکینگز بامداد روز سه شنبه گفت، نخست وزیر جدید انگلیس با اعزام نماینده خود (کارولین هرندال) در نشست این هفته وین نشان داد که وی همچنان به دنبال حفظ توافق هسته ای با ایران است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش نشریه پلیتیکو، «توماس رایت» گفت؛ دلایلی بسیار کمی وجود دارد که بوریس جانسون از سیاست های ترامپ در مسائل تغییرات آب و هوایی، ایران، مهاجران و دیگر مسائل حمایت کند.

به گفته رایت، جانسون در چند مدت اخیر بسیار بر مسائلی که ترامپ بارها با آنان مخالفت کرده متمرکز شده است و انتظار می رود که وی می تواند دیدگاه های ترامپ بر این مسائل را تغییر دهد.

هیچ امتیازی به ترامپ نمی دهد

مدیر موسسه بروکینگز افزود، به نظر من جانسون از نظر شخصیتی ویژگی های خاصی برای غلبه پیدا کردن بر سیاست های ترامپ را دارد اما در عین حال وی هیچ امتیازی به ترامپ نمی دهد.

توماس رایت خاطر نشان کرد که این نکته نباید هرگز فراموش کرد که جانسون در تمام دوران ریاست وزارت خارجه انگلیس یکی از حامیان اصلی توافق هسته ای برجام بود.

نشست فوق‌العاده کمیسیون مشترک برجام روز یکشنبه در سطح معاونان و مدیران کل سیاسی ایران و گروه ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ وین  برگزار شد.

«هلگا اشمید» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه در توییتی اعلام کرد که نشست فوق العاده کمیسیون مشترک برجام برای بررسی ضرورت پایبندی کامل به تعهدات توافق هسته ای ایران در تمامی جنبه های آن برگزار شد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز نشست کمیسیون مشترک برجام در وین را سازنده خواند.

در هیات ایران علاوه بر عراقچی، کاظم غریب‌آبادی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، بهزاد صابری مشاور وزیر امور خارجه و نماینده سازمان انرژی اتمی حضور داشتند.