​وزیر امور خارجه گفت: رسانه‌های ایرانی بارها از مسئولان آمریکایی درخواست مصاحبه داشته‌اند، ولی متأسفانه آنها قبول نکردند و لذا این شعارها که امروز از سوی مسئولان آمریکایی داده می‌شود، ارزش توجه ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش تسنیم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در گفت‌وگویی درباره تمایل پامپئو برای حضور در رسانه‌های ایرانی در تناظر با حضور وزیر امور خارجه ایران در رسانه‌های آمریکایی، گفت: من صرفا به درخواست رسانه‌های آمریکایی پاسخ می‌دهم و هیچ وقت خودم درخواستی از رسانه‌ای برای حضور نداشتم.

وی افزود: مطبوعات و رسانه‌های آمریکا درخواست مصاحبه می‌کنند و ما به دلیل احترامی که برای مردم آمریکا قائل هستیم، به برخی از این درخواست‌ها پاسخ مثبت می‌دهیم.

وزیر امور خارجه ادامه داد: رسانه‌های ایرانی بارها و بارها از مسئولان آمریکایی درخواست مصاحبه داشته‌اند، ولی متأسفانه آنها قبول نکردند و لذا این شعارها که امروز از سوی مسئولان آمریکایی داده می‌شود، ارزش توجه ندارد.

ظریف که با خبرگزاری خانه ملت گفت‌وگو کرده است، تأکید کرد: توجه به این نکته لازم است که ما به آمریکا نمی‌رویم، بلکه به سازمان ملل متحد می‌رویم؛ اگر آمریکا از اینکه مقر سازمان ملل متحد در نیویورک واقع است و باعث می‌شود تعهداتی برای این کشور ایجاد شود، ناراضی است می‌تواند درباره آن با سازمان ملل متحد صحبت کند.

وزیر امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: محدودیت‌های بچه‌گانه دولت آمریکا علیه همکاران ما خلاف تمام قواعد بین‌المللی و حقوق اولیه دیپلماتیک است و  آنها باید پاسخ دهند.