ایرنا - رئیس مدرسه مطالعات پیشرفت بین‌المللی دانشگاه جان هاپکینز آمریکا، بحران کنونی در منطقه خاورمیانه را نتیجه سیاست های غلط و بی برنامگی دولت کنونی مستقر در واشنگتن دانست و تصریح کرد، «دونالد ترامپ» در برابر ایران موفقیتی کسب نکرده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«سید ولی رضا نصر» در گفت وگو با هفته نامه اشپیگل آلمان افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با اقدامات خود موقعیت سیاسی بسیار پایدار با ایران را به یک وضعیت خطرناک سوق داده است.

وی ادامه داد: وضعیت در منطقه در حالی به بدتر شدن پیش می رود که ایران و آمریکا هیچ کانالی برای گفت وگو ندارند.

عضو اندیشکده بروکینگز آمریکا با انتقاد از سیاست های ترامپ درمورد ایران گفت: رییس جمهوری آمریکا در حالیکه از یک سو موفقیتی در راهبرد خود علیه ایران نداشته، از دیگر سو نقشه جایگزینی (Plan B) هم برای وضعیت کنونی ندارد.

نصر همچنین به انتقاد از موضع ضعیف اروپایی ها در برابر یکجانبه گرایی آمریکا پرداخت و افزود: بحران ایران نشان داد که اروپایی ها چقدر ضعیف و بی تاثیر هستند.

مقام های آمریکایی طی ماههای اخیر تاکید کرده اند که با تشدید تحریم های اقتصادی در چارچوب «کارزار فشار حداکثری»، ایران مجبور خواهد شد تا پای میز مذاکره حاضر شود.

این در حالیست که «حسن روحانی» رئیس‌ جمهوری ایران شروط تهران برای گفت‌ وگو با آمریکا را «لغو تحریم‌ها، پایان فشار اقتصادی و بازگشت به برجام» عنوان کرده‌ است.‎

ادعای مضحک واشنگتن برای مذاکره با ایران در حالیست که آمریکا به تازگی در اقدامی بی سابقه «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران را در فهرست تحریم های خود قرار داده است.