وزیر نفت عراق گفت دولت این کشور هیچ ارتباطی با نفتکش توقیف شده توسط ایران در خلیج فارس به خاطر قاچاق سوخت ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز ، وزیر نفت عراق گفت دولت این کشور هیچ ارتباطی با نفتکش توقیف شده توسط ایران در خلیج فارس به خاطر قاچاق سوخت ندارد.

 وی طی بیانیه ای گفت:«وزارت نفت عراق دیزل به بازار بین المللی صادر نمی کند».

 ایران قبلا اعلام کرده بود نفتکشی که توسط نیروهایش در خلیج فارس به اتهام قاچاق سوخت توقیف شده، یک کشتی عراقی بوده است.

 مقامات مربوطه عراق در حال جمع آوری اطلاعات در مورد کشتی توقیف شده هستند.

 دو تن از مقامات گفتند اطلاعات اولیه به دست آمده نشان می دهد این کشتی کوچک تحت مالکیت یک شرکت کشتیرانی خصوصی قرار دارد که متعلق به یک تاجر خصوصی عراقی است.

 

به گزارش مثلث، شامگاه چهارشنبه ۹ مرداد نیروهای گشتی پایگاه منطقه دوم دریایی سپاه با اشراف اطلاعاتی یک کشتی خارجی حامل سوخت را توقیف کردند.

این شناور خارجی که از کشتی‌های دیگر سوخت دریافت و در حال انتقال این سوخت به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بود، با هماهنگی مراجع قضایی در حوالی جزیره فارسی توقیف شد.

 

 

روابط عمومی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه اعلام کرد: طی عملیات رصد و کنترل ترددهای شناوری در خلیج فارس به منظور کشف و مقابله با قاچاق سازمان یافته گشت‌های شناوری منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس با اشراف اطلاعاتی عملیاتی و اطمینان از قاچاق سوخت به وسیله یکی از کشتی‌های خارجی، در اقدامی غافلگیرکننده این کشتی را که حامل ۷۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق بود پس از هماهنگی و حکم مراجع قضایی در اطراف جزیره فارسی توقیف کردند.

 

شناور حامل سوخت قاچاق توقیف شده به بوشهر انتقال پیدا کرده و سوخت قاچاق این شناور نیز با هماهنگی مسئولین قضایی به شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی استان بوشهر تحویل داده شد.

یگان‌های شناوری منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طبق روال جاری با اشراف اطلاعاتی همه جانبه در راه صیانت از منافع ملی و با تمام توان در حال انجام وظیفه و پاسداری می‌باشد و لحظه‌ای از این امر خطیر درنگ نخواهند کرد.