نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی می گوید وقتی میانجی گران آمریکا از ایران جواب منفی می شنوند، ترامپ برای حفظ آبرو آنها را جدا از خود اعلام می کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه ترامپ در توئیتی بیان داشت ایران در مضیقه مالی است، گفت: ایران به نحوه مطلوبی از تحریم های استفاده می کند، البته بهتر بود چنین شرایطی پیش نمی آمد اما در داخل کشور همه تلاش می کنند تا با اصلاح ساختار اقتصادی و سیاسی شرایط را بهبود دهند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  با بیان اینکه مقاوم سازی اقتصادی در دستور کار همه دستگاه ها قرار گرفته است، اظهار داشت: هفته گذشته دولت به طور جدی به اقتصاد مقاومتی ورود کرده است، نمی خواهیم که تحریم ها ادامه پیدا کند اما اکنون که در این فضا هستیم باید برای اصلاح و مقاومت گام برداریم.

صحبت های ترامپ بلوف سیاسی است

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه ترامپ  تاکید دارد ایران به دنبال مذاکره با آمریکا است، تاکید کرد: ایران به دنبال مذاکره با آمریکا نیست و صحبت های ترامپ بلوف سیاسی است.

 وی اظهار داشت: از آنجایی که ترامپ پیش شرط های سنگین و ناجور برای مذاکره در نظر دارد، مذاکره با آمریکا زمانی آغاز می شود که دست از تحریم ها بردارند، دلیلی ندارد با وجود تحریم ها با آمریکا پای میز مذاکره بنشینیم.

جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مذاکره و میانجی گری برخی کشورها، بیان داشت: بعد از آنکه نخست وزیر ژاپن به تهران آمد و پاسخ دلخواه خود را از مقامات ایران نشنید، ترامپ تلاش می کند برگ برنده دیگری دست جمهوری اسلامی ندهد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه وزارت خزانه داری آمریکا این حد از مقاومت را از ایران در مقابل تحریم ها برآورد نکرده بود، گفت: تصور آمریکا این بود که ایران  3 ماه نهایتا 6 ماه در برابر تحریم ها مقاومت می کند اما با وجود تحریم ها آب از آب تکان نخورده ، درست است که مردم تحت فشار هستند اما دولت همچنان حقوق ها را پرداخت می کند و مردم کار و زندگی خود را ادامه می دهند، آنها تصور می کردند مردم به خیابان ها بیایند و آشوب به پا شود، اما چنین اتفاقاتی رخ نداد و کشور اداره می شود.

نواقص 100 ساله در حال بر طرف شدن است

 وی تاکید کرد: ترامپ از این وضعیت دست و پای خود را گم کرده است، چرا که مسئولان داخلی که خواب بودند بیدار شدند و اصلاح ساختار اقتصادی، سیاسی و اداری کلید خورده و نواقص 100 ساله در حال بر طرف شدن است.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی تاکید کرد: در حال حاضر ترامپ سرزنش می شود که با اعمال تحریم علیه ایران، امور دفاعی ایران تقویت شده، بریز و بپاش های اقتصادی جمع شده، اقتصاد پویا و اقتصاد بدون نفت  شکل گرفته است، در واقع ترامپ برای آنکه ایران به آنچه که باید تبدیل می شده، رسیده سرزنش می شود.

عضو کیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت:  پول هنگفت نفت اجازه فکر کردن به ما را نمی داد، با تحریم ترامپ، به سمتی اقتصاد مقاوم و ضربه ناپذیر حرکت کرده ایم، ترامپ به دست و پا افتاده است و مدام به بن بست می خورد، از طرفی می ترسد آبرویش برود از سوی دیگر وقتی افرادی مانند مکرون برای میانجی گری می آیند و جواب منفی می شنود می گوید آنها با من نبودند و خود مختار با مقامات ایران گفت‌وگو می کنند./