عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می گوید : موضوع ایجاد ائتلاف دریایی در خلیج فارس توسط برخی کشورها به سرکردگی آمریکا، یک شعار سیاسی و تبلیغاتی است که قابل تحقق نیست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خانه ملت، تلاش آمریکا برای شکل‌دهی یک ائتلاف نظامی یا برگزاری نشست امنیت دریانوردی در آینده به‌ بهانه تأمین امنیت دریانوردی در خلیج فارس،گفت: صحبت ها و تلاش ها برای ایجاد ائتلاف دریایی در خلیج فارس یک شعار سیاسی و تبلیغاتی است و قابل تحقق نیست.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ائتلاف نظامی-دریایی توسط آمریکا در منطقه خلیج فارس، افزود: این ائتلاف امری که بتواند شکل عملیاتی به خودش بگیرد، نیست و  سودی از این موضوع برای آنها نخواهد داشت.

بروجردی با بیان اینکه جمهوری اسلامی خود را متعهد به تأمین امنیت خلیج فارس و امنیت تردد کشتی‌ها در این منطقه می‌داند و حضور نیروهای فرامنطقه‌ای زمینه تنش و بحران را در منطقه حساس خلیج فارس فراهم می‌آورد، تاکید کرد: مطرح کردن موضوع ائتلاف نظامی و دریایی توسط برخی کشورها با راهبری آمریکا، در واقع نوعی نمایش ظرفیتی است که آنها در مقابل توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران دارند.

امنیت خلیج فارس جزء سیاست‌های قطعی مااست

این نماینده مردم در مجلس دهم مطرح کرد: قطعا امنیت خلیج فارس جزء سیاست‌های قطعی ما است که باید محفوظ باقی بماند، ما هیچ گاه اجازه نمی دهیم آمریکا به هر بهانه بخواهد این امنیت را از بین ببرد و خدشه دار کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سیاست جمهوری اسلامی در منطقه خلیج فارس که همواره شفاف و روشن بوده است، مطرح کرد:  حتی کشورهای حوزه خلیج فارس  نیز روی خوش به این ائتلاف نشان نداده اند و این قضیه قابل تحقق نیست.

خلیج فارس ادامه قلمروی سرزمینی جمهوری اسلامی

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خلیج فارس را ادامه قلمروی سرزمینی جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: حضور احتمالی رژیم صهیونیستی در این ائتلاف عاملی بحران‌ آفرین در منطقه خلیج فارس محسوب می شود؛ اما رفتار آمریکا برای حضور در منطقه تلاش بیهوده و بی اساس آمریکا است و بیشتر نوعی رجز خوانی برای کسب آبروهای از دست رفته است.

به گزارش خانه ملت؛ آمریکا در یک ماه گذشته، تلاش گسترده ای برای ایجاد ائتلاف دریایی در خلیج فارس کرده و در همین راستا، رایزنی های سیاسی و نظامی متعددی با متحدان خود در سراسر جهان و به ویژه اروپا و آسیا انجام داد. نکته مهم اینکه حتی دوستان و متحدان امریکا چه در ناتو و چه در شرق آسیا به صراحت با مشارکت در ائتلاف دریایی مورد نظر آمریکا مخالفت کردند. تاکنون تنها انگلیس و اسرائیل و کره جنوبی اعلام کرده اند که به ائتلاف آمریکا در خلیج فارس خواهند پیوست.

همچنین؛ محمدجواد ظریف وزیرخارجه کشورمان در مطلبی در صفحه کاربری خود در  توئیتر تاکید کرد:خلیج فارس، رگ حیاتی و بنابراین اولویت امنیت ملی ایران است که از گذشته دور، امنیت دریانوردی را تضمین کرده است.

وی در ادامه آورده است:با عنایت به این واقعیت، به رغم همه تبلیغات، هر گونه حضور فرامنطقه‌ای منبع ناامنی است. ایران در حراست از امنیت خود تردید نخواهد کرد.