دریادار تنگسیری گفت: برای تامین امنیت خلیج فارس نیاز به حضور بیگانگان نیست

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیروی دریایی سپاه مسئول تامین امنیت خلیج فارس است و نیازی به حضور بیگانگان نیست.

دریادار علیرضا تنگسیری یکشنبه شب در گفت و گو با شبکه المیادین افزود: پیام ما به کشورهای منطقه و خارجی این است که تازمانی که نفت ما از منطقه صادر شود ما امنیت منطقه را تضمین می کنیم.

وی ادامه داد: تنگه هرمز باز است و همه می توانند برای صادرات نفت خود از آن استفاده کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: امنیت خلیج فارس برقرار است و ایران این امنیت را تا زمانی که بتواند نفت خود را صادر کند تضمین می کند.

تگسیری توضیح داد که  ایران تازمانی که امنیتش برقرار باشد، امنیت خلیج فارس را تضمین می کند.

وی یادآورشد که آمریکا و انگلیس برای حضور رژیم صهیونیستی در آب های خلیج فارس برنامه ریزی می کنند ولی ما می گوییم هرگونه حضور غیر قانونی رژیم صهیونیستی در آب های خلیج فارس می تواند جنگی را شعله ور کند و این کشورها باید مسئولیت آن را برعهده گیرند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران درباره نفتکش گریس ۱ نیز گفت: این نفتکش درحال حرکت به سوی اروپا بود ولی آن ها تلاش کردند با یک سناریو اعلام کنند که مقصد ان سوریه بوده است، انگلیسی ها رفتار بدی با کارکنان آن داشتند که همچنان در داخل آن محبوس هستند.

تنگسیری افزود: درباره نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز نیز گفت: این نفتکش قوانین بین المللی را نقض کرده است.

وی توضیح دادکه این ناعادلانه است ما نفتکش انگلیسی که قوانین بین المللی را نقض کرده است را آزاد کنیم و آن ها نفتکش ما را آزاد نکنند.

تنگسیری ادامه داد: هر زمانی فرماندهان ایرانی اراده کنند می توانند هر شناوری را توقیف کنند هرچند آن شناور توسط آمریکا و انگلیس محافظت و همراهی شود.

وی گفت: ایران پیش ازاین نیز نظامیان آمریکایی و انگلیسی را بازداشت کرده است و اگر آن ها می توانستند از کششتی ها حفاظت کنن از خودشان حفاظت می کردند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران افزود: امنیت خلیج فارس برای ایران مهم است و معتقدیم که مسیر کشتیرانی بین المللی باید بین المللی بماند و ما چندین دهه است که امنیت تنگه هرمز را تامین کرده ایم ولی حضور کشورهای دیگر از خارج از منطقه این امنیت را برهم زده است.

تنگسیری گفت که  آمریکا و انگلیس با سناریوسازی های مختلف، تلاش می کنند حضور خود در خلیج فارس را قانونی نشان دهند.