مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح گفت: عمل به برجام برای ما تمام شد و دیگر از سیاست‌های آن پیروی نمی‌کنیم؛ دشمن رسوا شد ولی حال باز هم مسؤولان ما چشمشان به بیرون مرزها است تا کسی بیاید دست ما را بگیرد! خیر هیچ‌گاه نمی‌توان از دشمن انتظار برادری داشت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سردار حسین دهقان چهارشنبه‌شب در یادواره شهدای ۲۳ مرداد و سرداران و ۵۷۰ شهید شهرستان تنکابن که در مصلی شهید بهشتی این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: باید در کنار رزمندگان اسلام جهاد کنیم تا شهید شویم، اگر در راه خدا جهاد کنیم خداوند ما را هدایت می‌کند؛ ما باورمان بر این است که طبق تجربه گذشته در دوران دفاع مقدس و اعتقاداتی که به آیات و روایت داریم، می‌توانیم با تکیه بر اعتقاداتمان پیروز میدان باشیم.

وی با بیان اینکه این را در چهره جوانان و مردم ایران در تمام‌ عرصه‌ها می‌بینیم که چگونه دل در راه خدا دادند و باورمندانه در راه حفظ آرمانهای انقلاب ایستادند، افزود: برای چیره شدن به دشمن باید عمیق‌ترین قرارگاه فرماندهی دشمن را شناسایی کنیم؛ دشمن مکانی به نام اتاق عملیات دارد و در آنجا فرماندهی می‌کند که اهدافش باید شناسایی شود.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح بیان کرد: دشمن با تمام توان همه الویت خود را حمله به قلب اسلام قرار داد و در این راه هجمه‌های فراوان بر ما وارد کرد،  حتی تلاش کردند جوانان ما را فریب داده و جاهلان نادان تلقی کند.

دهقان یادآور شد:  دشمن فاسد جز کشتار و قتل کاری نمی‌کند؛ ملت ما در سایه امامت و رهبری و  درک درست از موقعیتی که در آن به‌سر می‌بریم، توانست در هر مقطعی دشمن را بشناسد و در هر برهه از زمان اعمال دشمن را شناسایی کرد.

وی اضافه کرد: دلیل اینکه امروز دشمنان ما از مردم ایران هراس دارند این است که این  ملت متدین و بصیر است؛ اگر رهبری دینی نبود هر کاری می‌توانست منجر به فروپاشی نظام انقلاب شود؛ اطاعت مردم به رهبری و همراهی رهبر در سایه باورها و اعتقادات دینی با درک درست از شرایط منجر با ناکام شد دشمنان ما شد.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز کشورهای مسلمان دنیا چشمشمان به ایران اسلامی است چرا که ملت ما  پیروی انقلاب و پذیرش رهبری در مقابل نظام سلطه جانانه ایستاد، تصریح کرد: شاید باورش سخت باشد که چگونه ملت ما در حالی که با فقر دست و پنجه نرم می‌کرد در چند سال گذشته با تمام توان مقابل استکبار ایستاد؛ در کشورهای زیر سلطه چون یمن مزدوران و نایبین شرک بلاهایی بر سر مردم آوردند که اگر مجموع این سازمان‌ها را کنار هم بگذاریم‌  چیزی به نام یمن نباید باقی مانده باشد ولی ایمان، باورمندی، استقامت و جهاد در راه خدا با اراده قوی مردم یمن را به جاهای خوبی رساند.

دهقان افزود: در عرصه انقلاب هم دفاع از مبانی ارزش‌های انقلاب، حضور موثر زنده و تاثیرگذار توسط باور به خدا که به عنوان حاکم قدرت هستی است و سپس قدرت اطمینان که منجر به شجاعت شهامت ایثارگری و فداکاری می‌شود؛ باید مراقب کسانی که از مبانی و ارزش‌ها دفاع می‌کنند باشیم.

وی اضافه کرد: امروز آمریکایی‌ها علیرغم تلاش فراوان نسبت به گذشته رسوا شدند و هیبتشان شکسته شد،  اسنادی که در لانه جاسوسی افشا شد مبنی بر آن‌ است که آنها غارتگر هستند و قصد سلطه بر جهان را دارند و می‌خواستند قدرت اول باشند ولی آمریکا در مسیر سراشیبی و سقوط ارزش‌هایش قرار دارد.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح با بیان اینکه ترامپ یک دیوانه،  زورگو و قلچماق است که می‌خواهد قدرت جهان را در دست بگیرد، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها فرض می‌کنند کسی جز خودشان صلاحیت ندار ولی وضعیتشان به جایی رسید که در منطقه ما فقط به دنبال حفظ پایگاه‌های خود هستند و از حالت تهاجمی و فرمان دهنده خارج شدند.

دهقان با بیان اینکه کشورهای عربی مدعی هم ابراز کردند که ما نمی‌توانیم امنیت برقرار کنیم آیا کسی که امنیت می‌خرد می‌تواند حافظ امنیت باشد؟ تصریح کرد: تنها عنصری که عزت‌مند است نام شهیدان است، در جامعه ما به میزانی که آرمان انقلاب و شهدا وجود  داشته باشد و پایبند باشیم موفق خواهیم بود و عزت و عظمت این ملت روز به روز بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما به شهدای بزرگ مدیون هستیم و آنها بر ما حق دارند و از این مقطع تا ظهور امام زمان ما شاهد ضعف و بدبختی و ذلت آمریکا خواهیم بود، مردم این آگاهی را دارند و بصیر هستند، عنوان کرد: شاید امروز در فضای مجازی شاهد برخی از جهالت‌ها و پُررویی‌ها هستیم که ناشی از لطف عظیم نظام به مزدوران است ولی نباید تصور کنیم که میل جامعه به این سمت و سو است.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح  بیان کرد: شاید یک جوان در اثر نادانی اقدام به بی‌حجابی کرده و از او با نام قهرمان یاد بکنند باید بدانیم که اینها جهالت کسانی است که به نحوی تحت تاثیر فرهنگ غربی دشمن قرار گرفتند ولی هیچ زمانی در جامعه القا نمی‌شود و واقعیت جامعه این نیست چون ما با شهدا زنده‌ایم و ارزش‌های انقلاب هم‌چنان پابرجاست.

دهقان با بیان اینکه دشمن علاقه‌مند است که ناهنجارها را به عنوان نمادهای تحول عمیق اجتماعی در جامعه ما معرفی کند، این جامعه توسط نظام باید حفاظت شود و دفاع از ناموس و حرمت شکنی‌ها بر ما واجب است، گفت: نظام  وظیفه دارد در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی حساسیت نشان دهد و باید هشدار داده و بیداری را ترویج دهد.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از جوانان بیکار هستند، اظهار کرد:  بخشی از این جوانان تحصیل‌کرده هم هستند و گویی رسیدن به شغل مناسب برایشان در جامعه به هدفی تبدیل شده که به بن‌بست می‌رسد اما ما وظیفه داریم فضا را برای ایجاد شغل متناسب با توانمندی فردی آماده کنیم.

سردار دهقان: در برخی از محلات و شهرستان‌های کشور چهره زشت فقر را مشاهده می‌کنیم ولی خوشبختانه مقاومت را هم  می‌بینیم که مردم در مقابل جبهه دشمن ایستاده‌اند.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح افزود: در برخی از محلات و شهرستان‌های کشور چهره زشت فقر را مشاهده می‌کنیم ولی خوشبختانه مقاومت را هم  می‌بینیم که مردم در مقابل جبهه دشمن ایستاده‌اند و اگر تحریم هستیم تلاش می‌کنند تا پیشرفت داشته باشند.

دهقان با بیان اینکه اگر هنوز در کشور ما نقدینگی وجود دارد بدین خاطر است که ملت چرخه تولید را حفظ کرده پس هرچه دولت در توان دارد باید در این راه بگذارد، تصریح کرد: دشمن در برجام بدعهدی کرد و این موضوع پیش‌بینی شده بود، درست است برجام به نفع ما نبود ولی ما یک دستاورد هم داشتیم و آن این بود که ثابت کردیم دشمن دروغگو است و مدافع حقوق بشر نیست کارش فقط ترور افراد موفق است.

وی بیان کرد: عمل به برجام برای ما تمام شد و دیگر از  سیاست‌های آن پیروی نمی‌کنیم؛ دشمن رسوا شد ولی حال باز هم مسؤولان ما چشمشان به بیرون مرزها است تا کسی بیاید دست ما را بگیرد! خیر هیچ‌گاه نمی‌توان از دشمن انتظار برادری داشت.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز منابع  زیادی در کشور وجود دارد که دولت باید آنها را فعال کند و آنها را در اختیار مردم قرار دهد، گفت: ما در زمان جنگ  تجهیزات نظامی نداشتیم بلکه محدودیت‌های جدی داشتیم ولی با همه توان جنگیدیم و در پایان جنگ صاحب قدرت سامان یافته نظامی شدیم؛ امروز هم می‌توانیم پیروز باشیم و  انتظار کمک فقط از خدا باید داشت؛ اوست که دست ما را می‌گیرد و پس از آن اراده خودمان مؤثر است.