برگزاری نشست روسیه، ایران و ترکیه از سوی کرملین تایید شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کرملین برگزاری نشست روسیه، ایران و ترکیه در آنکارا را برای گفت وگو درباره سوریه تایید کرد. زمان دقیق این نشست اعلام نشده است.

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، دمیتری پسکوف"، سخنگوی وزارت خارجه روسیه  در پاسخ به این سوال که آیا سران روسیه، ایران و ترکیه در 16 سپتامبر(25 شهریور) برای گفت وگو درباره سوریه در آنکارا گرد هم می آیند، گفت، برگزاری این نشست در دست برنامه ریزی و تدارک است و تاریخ آن در وقت مقرر اعلام می شود.

سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه تاکنون چهار بار در شهرهای سوچی روسیه (آذر ۹۶)، آنکارا (فروردین ۹۷)، تهران (شهریور ۹۷) و سوچی (بهمن ۹۷) گفت ‌و گوهای مشترکی با محوریت مبارزه مشترک با تروریسم منطقه ای و بازگرداندن آرامش، بازگشت آوارگان و برقراری ثبات سیاسی در سوریه داشتند.

از سوی دیگر، مقامات سیاسی سه کشور ایران، روسیه و ترکیه  از حدود سه سال پیش مذاکراتی موسوم به نشست "آستانه" را برای حل و فصل کامل مسائل سوریه بدون مداخله خارجی در امور داخلی این کشور و با تاکید بر مشارکت طرف های سوری شامل دولت این کشور و گروه های معارض آن برگزار کردند.

سیزدهمین دور "نشست آستانه" درباره دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران ۹ ساله سوریه روزهای ۱۰ و ۱۱ مرداد ماه ۱۳۹۸ در قزاقستان برگزار شد و قرار است چهاردهمین دور آن مهرماه آینده (اکتبر ۲۰۱۹) برگزار شود.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز پنجشنبه از برگزاری نشست سه جانبه رؤسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در تاریخ 16 سپتامبر خبر داد و گفت، آنکارا تصمیم دارد درباره ادلب با سران ایران و روسیه گفت وگو کند.