مجمع شهید باکری دانشگاه امام صادق (ع) طی بیانیه ای از مواضع اخیر علی مطهری درباره مسئله قره‌باغ انتقاد کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مجمع شهید باکری دانشگاه امام صادق (ع) طی بیانیه ای درباره اظهارات اخیر علی مطهری پیرامون مسئله قره باغ نوشت: ما به عنوان دانشجویان ایرانی از علی مطهری می‌خواهیم تازمانیکه اطلاع کافی با مسائل جهان اسلام ندارد و منافع انقلاب اسلامی را در این زمینه نمی شناسد، سکوت اختیار کند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

« بعد از جریانات سفر جنجالی نخست وزیر ارمنستان به تهران و برافراشته شدن نوشته موهون قره باغ خاک ارمنستان است، در دیدار خارج از عرف نخست وزیر ارمنستان در باشگاه آرارات تهران، متاسفانه این بار شاهد سخنان ناصواب از آقای علی مطهری نماینده تهران ناظر به مسئله قره باغ اشغالی هستیم، که متاسفانه هزینه این سخنان را باید نظام اسلامی بدهد.

ایشان در اظهاراتی خلاف واقع گفته اند:

"متاسفانه سیاست خارجی کشور ما به موضوع همبستگی و برادری اسلامی توجه کافی ندارد، و در قضیه قره باغ با آنکه حق با آذربایجان بوده به خاطر ملاحظات قومی در مجموع طرف ارمنستان را گرفتیم."

آقای مطهری لطفا برخی سیاست های غلط از جمله سفر نخست وزیر ارمنستان به ایران در تاریخ قتل عام خوجالی، و بروز حوادث مشکوک در این سفر را به پای موضع نظام در مورد قره باغ ننویسید و دنبال سر منشا اصلی این وقایع و حوادث در بستر های تصمیم سازی از جمله وزارت خارجه باشید و بیش از این برای نظام هزینه سازی نکنید. همین الان میتوانید در رسانه های ضد انقلاب و تقریبا همه رسانه های داخل آذربایجان، سر تیتر هایی با عنوان اعتراف شوک آور فرزند تئورسین جمهوری اسلامی و نماینده پارلمان ایران مشاهده کنید. 

آقای مطهری بد نیست به بیانات مکرر مقام معظم رهبری در مورد قره باغ توجه داشته باشید و بعد اظهار نظر بفرمایید.

جمهوری اسلامی هیچگاه در مناقشه قره باغ طرفدار سیاست های غصب کارانه حکومت ارمنستان نبوده است و شهدای مظلوم جمهوری اسلامی در جنگ قره باغ، گسیل نیروهای مجاهد جهان اسلام به قره باغ، حمایت های لجستیک، پشتیبانی از مردم مظلوم قره باغ در طول جنگ، خطبه های نماز جمعه در شهر های مختلف و بیانیه های ارگان های انقلابی نشانگر این مدعاست.

موضع اصولی جمهوری اسلامی هموارا مبتنی بر بیانات مقام معظم رهبری است که فرموده اند: "قره باغ خاک اسلام است".

حرف های ناسنجیده و ناصواب شما بار دیگر قلب دوستداران انقلاب اسلامی در جای جای جهان اسلام رنجاند. همانگونه که عملکرد منفعلانه دستگاه سیاست خارجی دولت در قبال قضایی همچون نیجریه و کشمیر آبروی انقلاب اسلامی دربین مردم آن مناطق دچار خدشه کرد.

ما به عنوان دانشجویان ایرانی از شما می خواهیم تازمانیکه اطلاع کافی با مسائل جهان اسلام ندارید و منافع انقلاب اسلامی را در این زمینه نمی شناسید، سکوت اختیار نمایید. این حداقل کاری است که می توانید برای انقلاب انجام دهید.»