نماینده درگز در مجلس گفت: اگر اقدامات جهادی در قالب اقدامات سازمان‌های مردم‌نهاد تعریف شده و اهداف ویژه برای آن با استفاده از مرامنامه‌های خاص تعریف شود می‌تواند توان عظیم مشارکت اجتماعی را برای رفع مشکلات به کار گیرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

​عبدالله حاتمیان نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره لزوم ترویج فرهنگ جهادی و اجرای اقدامات جهادی در جامعه، گفت: تمامی اقدامات باید در کشور در چارچوب قانون باشد و اگر اقدام جهادی باعث سواستفاده شود و یا نوعی رفتار تبلیغاتی به حساب آید نتایج کامل به دست نخواهد آمد.

وی تصریح کرد:‌ اگر رفتار جهادی مردمی نباشد نه تنها مفید نیست بلکه زیان‌بار است. 

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی افزود: هر قدر در چارچوب قانون در کشور کار کنیم و اقدامات جزیره‌ای نداشته باشیم می‌توانیم پیشرفت کنیم.

حاتمیان گفت: اگر گروه‌های جهادی بتوانند کارهای خود را در شهرستان با فرماندار هماهنگ کرده و مدیران را در جریان امور قرار دهند قطعاً بخش‌های مختلف و متولیان امر همراهی بیشتر و همکاری بهتری خواهند داشت و نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

وی افزود: اقدامات جهادی در کوتاه‌مدت نتایج بسیار خوبی دارد که البته در بسیاری از امورات این کار منجر به رفع مشکلات و شادی مردم شده است.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر اقدامات جهادی منجر به تضعیف دولت مرکزی شود و یا مقررات در بسیاری از موارد نادیده گرفته شود زیان‌بار است. اگر دقت کنیم که کار جهادی و خروجی فعالیت‌های این موضوع منجر به تخریب یک فعالیت و یا یک پروژه از سوی یک وزارتخانه شود مطلوب نیست. برای مثال می‌توانم به برخی اقدامات جهادی که منجر به تخریب برخی پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی و یا وزارت راه و شهرسازی شده است اشاره کنم.

وی گفت: اعتبارات دولتی می‌تواند نقش کمی در توسعه کشور داشته باشد اما تفکر مردمی و مشارکت اجتماعی و گفتمان جهادی است که می‌تواند اقدامات را جلو ببرد.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی گفت:‌اگر اقدامات جهادی در قالب اقدامات سازمان‌های مردم‌نهاد تعریف شده و اهداف ویژه برای آن با استفاده از مرامنامه‌های خاص تعریف شود می‌تواند توان عظیم مشارکت اجتماعی را به وجود آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «فرهنگ جهاد و کار جهادی را ترویج کنیم تا مشکلات حل شود» خواستار پیگیری این موضوع شدند.