کارشناس سیاست خارجه گفت: با وجود فشارهای آمریکا برای تحریم ایران٬ فروش نفت کشورمان به هیچ وجه متوقف نشده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

باوجود  تحریم های روز افزون آمریکا علیه فروش نفت ایران همچنان شاهد هستیم که سیاست های واشنگتن برای افزایش فشارها به تهران بی نتیجه بوده است و براساس اظهار نظر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان تاکنون مشکلی در فروش نفت  نداشته است.

ساجدی کارشناس مسائل سیاست خارجه در خصوص اعمال تحریم های نفتی آمریکا علیه کشورمان اظهار کرد: ایران  با ۱۴کشور همسایه است و به جرات می توان گفت که چنین موقعیتی در عرصه بین الملل یک مزیت به حساب می آید. 

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه ایران در جنوب بیش از هزار کیلومترو در شمال ۸۰۰ کیلومتر مرز آبی دارد٬ افزود: ما در حدود هزاران کیلومتر خشکی و علاوه بر آن با سیزده کشور هم مرز آبی  مشترک داریم ٬ درنتیحه به هیچ عنوان  موضوعی تحت عنوان  تحریم برای ما معنا و مفهومی پیدا نمی کند؛ همانطور که در زمان جنگ ایران و عراق تحریم ها ی عراق هیچ مفهومی برایمان نداشت. 

او در ادامه افزود: با وجود  فشارهای آمریکا مبنی بر تحریم  ایران با توجه به منافعی که کشورهای چین،روسیه،  هند و کره جنوبی دارند تا بحال فروش نفت کشورمان به هیچ وجه متوقف نشده است و آمریکایی ها این را به خوبی می دانند که  هیچ فشاری در این زمینه نمی تواند بر ایران کارایی داشته باشد. با این حال  همچنان برخی از متحدان آمریکا عملا فشار می آورند.

ساجدی در رابطه با  تحریم واژه «تحریم» و استفاده از تروریسم اقتصادی تصریح کرد: اقدامات آمریکا در قبال ایران یک جنگ روانی است البته که این اصطلاح کاملا به جا به کار گرفته شده است و باوجود فشارهای اقتصادی نسبی  آنچه  که امروز در حال تدوین است می تواند  به ما  قدرت بدهد و به نظر می رسد ظرف دو  تا سه ماه آینده شاهد تغییرات خوبی خواهیم بود که می تواند تاثیرات بسزایی در اقتصاد کشورمان  داشته باشد. 

کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: در خصوص اینکه نشست اضطراری در انگلیس به دلیل کشتی های توقیف شده در تنگه هرمز چه نتایجی را در بر خواهد داشت گفت:  بعد از توقیف کشتی انگلیسی ،آنها عملا به دنبال یک جنگ روانی هستند تا بتوانند شکست خود را جبران کنند.