نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این که کشور نیازمند عقلانیت، اعتدال و تعامل مردم و حاکمیت است بر ضرورت پرهیز از اقداماتی که موجب رادیکالیزه شدن فضا می‌شود، تاکید کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی خود از عملکرد دولت گفت: دولت عهده‌دار توسعه، پیشرفت، بالندگی و تامین امنیت، بهبود وضعیت اقتصادی، معیشت و رفاه مردم است و باید به همه شئون مردم و همچنین اعتلای کشور توجه داشته باشد. هم در مباحث اقتصادی و هم دفاع ملی و هم حرمت داری نسبت به مردم و تامین حقوق مدنی آنها و احساس رضایتمندی مردم از شهروند ایرانی بودن بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مسائل معیشتی و اقتصادی اثر مشهودی دارند شاید بیشتر مردم طالب پرداختن به این امر باشند ولی به همان نسبت که سیاست خارجی و دیپلماسی مهم است قدرت دفاعی و امنیتی ما هم مهم است و نمی‌شود فقط مساله معیشت و اقتصاد را جدا کرد. اگرچه در اولویت باشد و آثارش سریع باشد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: سایر وجوه توسعه آثارش کند است همین که قانون ملاک عمل قرار نمی‌گیرد تبعاتی دارد که به معیشت مردم آسیب می‌زند. این که شهروندان احساس امنیت نکنند و احساس کنند حاکمیت همه را نمی‌بیند آثار سوء اقتصادی دارد، لذا باید کار همه جانبه در همه شئون توسعه اعم از اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی انجام شود. ولی آنچه آثارش مشهود است و افکار عمومی را درگیر کرده رسیدگی به معیشت مردم و اقتصاد کشور و پرهیز از تنش، درگیری و جنگ است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد:‌ مجموعه فعل و انفعالات و تحولاتی که در عرصه‌ دیپلماسی انجام می‌شود و آثارش را در داخل کشور می‌بینیم نشان دهنده این است که حکومت می‌خواهد به عقلانیتی برسد و ان‌شاءالله مسائل را در تعامل با دنیا و مردم حل و فصل کند. کشور ما به عقلانیت، اعتدال و روا داری و تعامل حاکمیت و مردم نیاز دارد.

تابش اضافه کرد:‌ متاسفانه گاهی مواردی را شاهد هستیم که فضای کشور را رادیکالیزه می‌کند و سم مهلکی است که بیشترین استفاده آن را هم دشمنان می‌برند.