فارس : مردم به وضوح دیدند بعد از امضای برجام، نه تنها اوضاع اقتصادی بهتر نشد که تولید و اشتغال و تورم و حتی تحریم ها روزبه روز اسفناک تر هم شد.

مذاکره بی مذاکره ؛ هدف از بازی جدید برای دیدار روحانی و ترامپ چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 باز هم ایام انتخابات نزدیک شد و فصل داغ بازی های رسانه ای و جنگ روانی آغاز. و چه بازیی بهتر از بازی کهنه «اگر مذاکره کنیم، چه شود؟!» که البته به مدد بی بی سی ،غربگرایان بازی که هیچ، جلادها را هم شهید جا می زنند..

نیمه اول دولت روحانی به مذاکره برای بر باد دادن صنعت هسته ای گذشت و نتیجه آن شد برجام پاره شده.

و نیمه دوم دولت روحانی هم گویا قرار است به مذاکره برای بر باد دادن دیگر نقاط قوت کشور بگذرد..

اما هدف دولت از این بازی چیست؟

یک. قطعا نه مردم نه نظام دیگر انگیزه مذاکره مجدد ندارند. اینک دیگر سال 92 نیست که روحانی با نشان دادن کلید و چشمک زدن به مذاکره به عنوان حلال مشکلات کشور بتواند بار دیگر بخشی از مردم را تحت تاثیر قرار دهد. افکار عمومی نیز به خوبی متوجه شده که ریشه مشکلات، ناکارآمدی ، بی کفایتی و مفاسد داخلی است، نه تحریم و اخم و تخم غربی ها.

مردم به وضوح دیدند بعد از امضای برجام، نه تنها اوضاع اقتصادی بهتر نشد که تولید و اشتغال و تورم و حتی تحریم ها روزبه روز اسفناک تر هم شد. اینک افکار عمومی این جمله حضرت امام را به ضرب المثل تبدیل کرده که «آمریکا هیچ غلطی نمی کند، غلط از کرم های داخلی است».

اینها جملات یک سال گذشته جناب روحانی است: «دستاورد مهم ما در برجام، تثبیت گزاره غیرقابل‌اعتمادبودن آمریکاست»؛ «مذاکره با آمریکا دیوانگی است و..»

دو. ترامپ به شدت به ژست رسانه ای مذاکره با ایران نیاز دارد. مقاومت ملت ایران و شجاعت سپاه پاسداران در ساقط کردن پهپاد آمریکا و توقیف نفتکش انگلیسی نشان داد زبان جنگ و تهدید علیه ایران، بیهوده است. اینک در آستانه فعالیت های انتخاباتی نامزدهای آمریکا، هیچ چیز جز یک نمایش مذاکره با ایران، حتی ملاقات و یک عکس با رئیس جمهور کشوری که تحت سخت ترین تحریم ها قرار گرفته، نمی تواند تسلی و مرهمی باشد برای جبران شکست های متوالی آمریکا. اما چه شده که روحانی و ظریف، دموکرات های آمریکا را رها کرده و به ابزار تبلیغات داخلی ترامپ تبدیل شده اند.چطور شده که ترامپی که نمی تواند 40 میلیون فقیر کشور خودش را درمان کند، شده حلال مشکلات و ناجی ایران؟!

سه. بزرگترین هدف جریان غربگرا که هیچگاه تجربه و استراتژی خاصی برای اداره و پیشرفت کشور نداشته اند، همچنان فرافکنی بی لیاقتی خود به دیگران است. قبلا با این کلیدواژه که «می خواهیم کار کنیم، نمی گذارند»، اینک با این کلیدواژه افول کرده که «می خواهیم مذاکره کنیم، نمی گذارند.»

آری! چه سیبلی مستقیم تر از رهبر انقلاب؟! وقتی دیگر احمدی نژاد و قالیباف و رئیسی و سپاه جواب نمی دهد، باید مشکلات و بی لیاقتی های دولتمردان را به پای رهبر گذاشت. به هرحال در قاموس جریان غربگرا، همه مقصر هستند جز خودشان.

اما آیا مردم ایران باز هم فریب بی بی سی را خواهند خورد؟ چه چیز باعث شده دوباره جریان غربگرا به بازی کهنه «مذاکره هوالحل» طمع کند؟

تعبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب پاسخ این پرسش هاست ؛«این خواب آشفته هرگز تعبیر نخواهد شد».

انتهای پیام/