واشنگتن پست در تحلیلی دعوت ظریف به فرانسه را یک پیروزی برای ایران دانست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از واشنگتن‌پست، «دونالد ترامپ» پس از ترک برجام به اعمال سیاست «فشار  حداکثری» علیه ایران پرداخته است اما اکنون این رویکرد ممکن است تغییر کند؛ چراکه ترامپ اکنون خواهان دیدار با حسن روحانی ریاست جمهوری ایران شده است.

ترامپ بار دیگر خواسته خود را بیان و اعلام کرد که خواهان تغییر حاکمیت در ایران نیست. این در حالی بود که تندروهای اطراف ترامپ تلاش کرده بودند راه‌های تعامل با ایران را مسدود کنند و خواهان تغییر حاکمیت در ایران بودند. 

دعوت از ظریف به اجلاس سران گروه هفت برای رهبران ایران یک پیروزی است و نشان می‌دهد علیرغم تلاش اطرافیان ترامپ، ایران در حفظ همبستگی بین‌المللی موفق بوده است و اختلاف آمریکا و هم پیمانانش در حال افزایش است. 

اکنون صحبت از امکان مذاکره جدید میان ایران و آمریکا است. مذاکرات جدید باید طوری طراحی شود که ایران در زمینه‌های مهم نظیر پایان دادن به جنگ سوریه و یمن و پرداختن به مسائل حقوق بشری، بیشترین تعامل را داشته باشد.

 اشتباهات دولت ترامپ و شیوه نادرست آن در سیاست‌های مربوط به ایران، به تهران کمک کرده تا مشروعیت  جهانی کسب کند و در حال پیروزی باشد،  در حالی که از نظر اقتصادی در شرایط سختی به سر می‌برد.

خروج ترامپ از برجام یک اشتباه بوده است. اگر ایران می‌خواهد از تحریم‌ها خلاص شود، آمریکا باید خواسته‌هایی از ایران داشته باشد. انجام دادن این کار و توافقی خوب بهترین فرصت برای ترامپ است تا بتواند اشتباهش برای خروج از برجام را اصلاح کند.